pws zonnebrand
-
Hallo,
Wij zagen dat jullie bezig waren met het inplannen van de workshop zonnebrand. Is er al een datum bekend wanneer dit gaat lukken? Zouden jullie alvast wat informatie over deze workshop kunnen geven (bijvoorbeeld materiaal en methode), zodat wij alvast verder kunnen werken aan ons profielwerkstuk? Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Lisa en Nina -
Hoi Lisa en Nina,
Als jullie interesse hebben opgegeven voor de workshop hebben jullie als het goed is een mailtje gekregen met informatie over het inplannen van de workshops.
Verder kan ik al wel extra informatie verstrekken. Tijdens het praktische gedeelte zal je twee zonnebranden met elkaar vergelijken door gebruik te maken van een spectrofotometer. Dit is een apparaat dat meet hoeveel licht er door een sample wordt gelaten. Hoe minder licht er door de zonnebrand heen komt hoe beter hij ook werkt. De waarden die je van de spectrofotometer krijgt moet je omrekenen naar de absorptie. Zijn jullie daar al mee bekend?
Dit is een kleine uitleg van de workshop. Is er een gedeelte waar jullie meer van willen weten?
Groetjes,
Bjorn -
Hallo,
Wij hebben de mail over het inplannen van de workshop gehad. Bedankt voor de uitleg over de workshop. Wij zijn bekend met het werken met een spectrofotometer. Weet u welke twee soorten zonnebrand er precies met elkaar vergeleken worden?
Met vriendelijke groet,
Lisa en Nina -
Hoi Lisa en Nina,
Wat fijn dat alles zo duidelijk is. Jullie horen van mij als ik weet op welke data de workshops zijn.
De zonnebrand die wij vaak gebruiken zijn Nivea, Garnier en van het Kruidvat eigen merk. Hiervoor gebruiken we de verschillende SPF varianten van de zonnebrand om het verschil in de werking te kunnen zien.
Ik hoop dat dit voor jullie voldoende informatie is. Anders hoor ik het graag!
Groetjes,
Bjorn