PWS Luminescentie
-
Beste lezer,
Wij zijn Thijs, Marit en Emma van het Stedelijk Gymnasium Johan van Oldenbarnevelt uit Amersfoort, op dit moment zitten we in de vijfde klas en zullen volgend jaar aan de slag gaan met het practicum dat aan ons pws is gekoppeld. Onze hoofdvraag is nu "hoe maak je zelf glowsticks in alle kleuren van de regenboog", en dus, is het best logisch dat wij een glowsticks practicum willen doen. Al hoewel zijn wij nog flexibel wat betreft onderzoeksvraag en practicum, onze thesisbegeleider heeft gezegd dat zo lang ons theoretisch kader staat, wij in principe het over veel verschillende subonderwerpen in de luminescentie kunnen hebben, en dus onze onderzoeksvraag en ons practicum wel gewijzigd kan worden indien nodig. Wij moeten ook nog een pws hebben dat gekoppeld is aan een universiteit, want we doen mee met een schoolprogramma dat uitdaging eist van leerlingen. We gaan heel diep in op luminescentie, met onderzoek naar de orbitalen theorie. De vragen die wij aan jullie willen stellen luiden:
- Is het mogelijk voor jullie om ons te kunnen helpen wat betreft het practicum? (Qua materialen en medium)
- Hebben jullie al een project gaande over luminescentie binnen in de universiteit? Zo ja, zou het dan mogelijk zijn dat wij daarbij aan kunnen sluiten?
Met vriendelijke groet,
Thijs van den Berg, Marit van Benten en Emma Kuryenyev -
Beste Thijs Marit en Emma,
Bedankt voor jullie berichtje! De student die deze vragen normaal gesproken zou beantwoorden is deze week met vakantie (het is al zomervakantie voor de universiteit). Wanneer die terug is zal de vraag door deze student beantwoord worden!
Met vriendelijke groet,
Karel Jacobs
-
Hoi Thijs, Marit en Emma,
Excuus dat de reactie op deze vraag pas zo laat is. Door de vakantie en een miscommunicatie is hij even blijven liggen. Ik hoop dat ik jullie nogsteeds kan helpen!
Wat een interessant onderwerp hebben jullie zeg! Momenteel zijn we wel bezig met het beginnen van een workshop over luminescentie, maar deze is helaas nog niet helemaal van de grond. Het lijkt mij handig om een videogesprek in te plannen, zodat we jullie voortgang kunnen bespreken en we samen kunnen nadenken over wat er mogelijk kan zijn. Ik zal ondertussen ook wel nadenken over mensen op de TU Delft die bezig zijn met luminiscentie!
Ik hoor graag of jullie nog behoefte hebben aan een videogesprek. Laten we die dan deze week proberen te plannen.
Groetjes,
Bjorn