Meesterproef | Herinrichten Park Vogelenzang
-
Beste,
Voor onze meesterproef hebben wij een ontwerpopdracht, we moeten namelijk het monument in park Vogelenzang in Bennebroek gaan herinrichten. Dit gebouw werd vroeger gebruikt als instelling voor geestelijke gezondheidszorg. Het door de opdrachtgever gemaakte ontwerp voldoet nog niet aan de eisen en verwachtingen. Men is nog niet tevreden met de huidige indeling, die nu uitgaat van 11 appartementen. Wij gaan op zoek naar betere inrichtingen voor dit monument om alle potentie die het heeft eruit te halen. Wij denken hierbij niet alleen aan woningen, maar ook aan faciliteiten passend bij de doelgroep, het hogere segment. Wij kijken voor de herinrichting niet alleen naar het gebouw, maar ook naar de aanliggende tuin.
Onze hoofdvraag is: Hoe kunnen we het monument en de aanliggende tuin het beste herinrichten?
Om onze hoofdvraag te kunnen beantwoorden moeten we eerst een paar deelvragen beantwoorden:
- Wat betekent het precies dat een gebouw een gemengde bestemming heeft?
- Wat mag er precies in en met welke regels moeten we rekening houden?
- Hiermee kunnen we een vlekkenplan maken waarin staat wat we graag in het monument en de tuin hebben. - Wat is de beste inrichting voor dit monument?
Om dit te bepalen gaan we 3 inrichtingen tekenen, deze bespreken we met de opdrachtgever waarna we de beste optie uitkiezen. Als we eenmaal de beste optie hebben uitgekozen zullen we dit idee verder gaan uitwerken met behulp van een maquette of 3D-model.
Kieran, Abir, Freya en Merel
-
Beste Kieran, Abir, Freya en Merel,
Ik ben Lisa, student Life Science and Technology en ben jullie toegewezen expert. Op het eerste gezicht past mijn studie misschien niet helemaal bij jullie onderwerp, maar ik verwacht dat ik jullie zeker kan helpen met sparren en het oplossen van deze situatie. Jullie plan en deelvragen zien er goed uit. Ik stel voor om binnenkort even een korte meeting te doen, om kennis te maken en om eventuele vragen al te stellen aan mij. Kunnen jullie volgende week ergens tijdens lunchtijd?
Groet,
Lisa
-
@technasium
Beste Lisa,
Heel erg bedankt dat u ons wilt helpen. Sorry dat wij zo lang niet hebben gereageerd. We hadden een hele drukke periode met schoolexamens. Als u ons nog wilt helpen kunnen we in de komende periode een afspraak plannen. Dit is ons e-mailadres daar kunt u ons mee bereiken dan zien we het sneller. H125803@helinium.nlMet vrienndelijke groet,
Kieran, Abir, Freya en Merel -
Hoi @kieran,
Geen probleem, voor nu houd ik het liefst even contact via het forum, dan weet ik zeker dat ik binnen drie dagen op jullie bericht reageer. Als het goed is krijg je via de mail ook een melding als ik op je post heb gereageerd. Op welke termijn zouden jullie willen afspreken? Ik zou eventueel aanstaande vrijdagmiddag kunnen voor een afspraak.
Ik hoor graag van jullie. :)
Groet,
Lisa
-
@lisamelman
Beste Lisa,
Allereerst excuus voor onze late reactie. Uw mail is even aan onze aandacht ontschoten, maar we kunnen aanstaande vrijdag 25 maart het liefst tussen 9:10 uur en 10:30 uur via teams. Komt dit voor u goed uit? We kunnen ook donderdag 10 maart van 10:55 tot 12:12 en vrijdag 11 maart tussen 9:10 uur en 10:30.Met vriendelijke groeten,
Abir, Kieran, Freya en Merel -
Beste @kieran,
Vrijdag 25 maart om 9.10 is prima. Laat maar op het forum weten of jullie specifieke vragen hebben voor onze videocall. Ik zal je via het mailadres waarmee je je hebt aangemeld op het forum een uitnodiging sturen.
Groet,
Lisa
-
Beste @lisamelman,
Op 25 maart zijn wij al klaar met het project. Dus als het kan het liefst iets eerder dan dat. Om 21 maart moeten we al alles afhebben. Zou u volgende week op 11 maart tussen 9:15 en 10:30 kunnen? Eventueel de donderdag daarvoor op 10 maart kan ook als dit voor u beter uitkomt.
Met vriendelijke groeten,
Abir, Kieran, Freya en Merel
-
Beste @kieran,
Excuses ik was vorige week afwezig. Ik zou eventueel morgen tussen 15:00 en 17:30 kunnen. Anders woensdag tussen 12:15 en 13:15.
Groet,
Lisa