PWS space game
-
hallo iedereen!
Ik ben Sam en ik doe dit jaar mijn profielwerkstuk.
Ik heb samen met een maatje besloten om het PWS over game design te doen.
We hebben beide een N/T pakket dus hebben besloten om het te combineren met natuurkunde.
We zijn nu al een tijdje bezig met het coderen van een universum waarin met gebruik van een procedural map random planeten worden gegenereerd.
We hebben ook om het een beetje natuurkundig te houden een wet van aantrekkingskracht erin verwerkt. Het is de bedoeling dat je voor eeuwig de ruimte kan ontdekken omdat er oneindig planeten worden gegenereerd.
Echter zorgde dit voor een probleem en nu zitten we helemaal in de knel. Ik wil daar dus graag hulp bij vragen. Weet iemand hoe je het zo kan coderen dat als je verder vliegt, en dus de random gegenereerde ruimte achter je achterlaat. Als dat uit je render distance verdwijnt en je gaat weer terug dat het dan nog hetzelfde is. Het programma gaat namelijk nu een nieuw stuk daarvoor in de plaats maken maar we willen eigenlijk dat je terug kan keren naar dezelfde plek.
We kunnen de hulp goed gebruiken dus laat graag een reactie achter!PS we werken in unity
-
@samhwc Hey Sam! Te gek dat jullie dit doen en in unity werken.
Ik weet dat je in unity kan opslaan naar zowel RAM als static memory voor wanneer iets uit je render distance valt.
Ik weet niet hoe dit precies moet, maar kan jullie wel in de juiste weg wijzen. Er zijn namelijk enorm veel games die rendering op deze manier implementeren. Het meest duidelijke voorbeeld hiervan is waarschijnlijk minecraft. Je zou er dus veel uit kunnen halen om te kijken naar mensen die in unity "minecraft clones" maken. Daar zijn enorm veel youtube videos van.https://www.youtube.com/watch?v=ppFUTg_-Rbg&list=PLVsTSlfj0qsWEJ-5eMtXsYp03Y9yF1dEn&index=4
Hierboven een voorbeeld van zo'n video die (hopelijk) jullie vraag zou kunnen beantwoorden.
Daarnaast raad ik jullie aan om wat videos van Sebastian Lague te kijken. Hij heeft ook een serie videos waarin hij een basis van een universum met procedural planet generation neerlegt. Deze video vormt de eerste van die korte serie:
https://www.youtube.com/watch?v=7axImc1sxa0
Ik hoop dat jullie hiermee verder kunnen,
Tadjiro Velzel