Stuwkracht CO2 cartridge

• Ik houd mijn PWS over het modelleren van een raketvlucht. Voor mijn model heb ik de stuwkracht van een 16 gram CO2 cartridge nodig. Nu vroeg ik mij af wat de beste manier om dit te berekenen is. Op het internet heb ik al het een en ander gelezen over Bernoulli's equations, echter lijkt dit niet helemaal te werken aangezien het CO2 gas niet met een snelheid begint. Hoe kan ik toch aan deze stuwkracht komen?
    alvast bedankt!

Mvg,

Philip Vaartjes

• PWS TU Delft Team

Hoi Philip, @philipvaartjes
    Ik heb te weinig informatie om me echt te kunnen verdiepen in opzet/doel en je probleem, maar van wat je schrijft begrijp ik dat de CO2 in een cartridge onder druk (=kracht per oppervlakte) is opgeslagen en je de potentiele energie wil gebruiken om je raket mee voort te stuwen. In dat geval kun je de zogenaamde "rocket equation" van Tsiolkovsky gebruiken.

Mocht dit niet de oplossing zijn voor je probleem, stuur me dan iets meer info over wat je precies wil doen dan ga ik ermee aan de slag.

Groetjes,

Juul

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.