Draadloze elektrische energietransport

• Hallo allemaal,

Wij, Hatice en Ruveyha, wilden ons profielwerkstuk houden over draadloze elektrische energietransport.
    Bij dit profielwerkstuk moeten wij ook een practicum uitvoeren.
    Helaas hebben wij hiervoor niet de benodigde spullen op onze school.
    Is het misschien mogelijk dat wij het experiment onder begeleiding op de TU Delft kunnen uitvoeren?
    Het experiment wat wij wilden uitvoeren is het draadloos opladen van een telefoon, zoals te zien is in de link hieronder (vanaf minuut 3).

https://www.youtube.com/watch?v=MgBYQh4zC2Y

Wij hopen jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en hopen snel op een antwoord.

Met vriendelijke groeten,

Hatice Barutcu & Ruveyha Kahveci

• PWS TU Delft admin

Hoi @Ruveyha

Hebben jullie enig zins budget om dit uit te voeren? Na een kleine google kom ik uit op dit soort ideeën die allemaal best aardig lijken te kunnen vanuit je eigen huis of school.

We zullen vast wel dit soort dingen op de TU Delft hebben liggen maar daar moet ik dan even achteraan gaan.

Ik hoop dat jullie al een beetje op weg geholpen zijn, ik ga er nog achteraan voor jullie,
    Jip

• @jip_rietveld

Beste Jip,

Wij hebben de link bekeken die je ons had gestuurd. Dit had ons aardig op weg geholpen, maar we zouden het liefst een telefoon opladen door een magnetisch veld te creëren. Zou je voor ons hier achteraan willen gaan? Wij hopen dat wij dit experiment op de TU Delft kunnen uitvoeren.

Hatice en Ruveyha

• PWS TU Delft admin

Hey @Ruveyha

Na zelf wat onderzoek hebben gedaan is het wel een wat gek experiment. Het is heel erg batterij specifiek of je met magnetische straling je mobiel kan opladen. Om die reden durf ik te gokken dat de TU Delft die niet per se heeft liggen. Vervolgens is een magnetisch veld maken weer iets wat je denk ik op school kan doen.

Ik wil er wel voor jullie achteraan gaan maar wil ook gewoon duidelijk maken wat jullie kunnen verwachten. Als je een concrete onderzoeksvraag of practicum idee hebt maakt dat mijn zoektocht ook wat makkelijker.

Jip

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.