Hoger aan de wind varen met een zeilboot

• Beste PWS TU Delft Team,

Wij zijn leerlingen van het Stedelijk Gymnasium Haarlem en we zouden graag in een waterbak met ventilator/windtunnel onderzoek verrichten op onze zelfgebouwde boot. We gaan de boot op standaardafmetingen maken, natuurlijk wel op schaal (+/- 1m). We willen dan de krachten meten die op de boot en zeil werken. Kunt u vertellen of iets dergelijks mogelijk is op de TU? Alvast heel erg bedankt voor uw reactie.

Groet,
    Nicolaas Schölvinck en Jelle Bootsma

• PWS TU Delft admin

Hey @Nicolaas1

Ik ben bang dat ik als Informatica student je er niet goed mee kan helpen op dit moment en dat we zullen moeten wachten op Midas. Hij is de 22ste van Augustus terug van vakantie en zal jullie veel beter kunnen helpen dan ik.

Wel klinkt het alsof jullie aardig op weg zijn en denk ik dat er iets geregeld moet kunnen worden zodat jullie je metingen kunnen doen. Als jullie al concreet nadenken over jullie hoofdvraag en een goede methode voor het practicum verzinnen kan Midas er gelijk mee aan de slag zodra die terug is. Post die nog vooral en hou het forum in de gaten.

Je hoort nog van ons,
    Jip

• PWS TU Delft Team

Hee Nicolaas en Jelle,

Wat een gaaf onderwerp! Wij hebben een workshop die vast relevant voor jullie is: http://pwstudelft.nl/workshops/workshop-sleeptank/. Hier meet je de weerstand op de romp van een boot in een sleeptank. Deze workshop zal in november plaatsvinden. Echter hebben we deze workshop nog niet gedaan voor een zeil met wind. Als jullie dat ook willen testen zullen jullie met een voorstel voor een meetopstelling moeten komen.

Groetjes,

Midas

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.