Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login
    1. Home
    2. sharoned3e
    S
    • Profiel
    • Volgend 0
    • Volgers 0
    • Onderwerpen 1
    • Berichten 2
    • Beste 0
    • Controversial 0
    • Groepen 0

sharoned3e

@sharoned3e

0
    Reputatie
    1
    Bekeken
    2
    Volgers
    0
    Volgend
    Geregistreerd Laatste keer online gezien

sharoned3e Ontvolgen Volgen

Meest recente berichten door sharoned3e

• RE: PWS PIJNSTILLERS

@Demi-Schrauwen Hoi Demi,

Heel erg bedankt voor je reactie! Het klinkt inderdaad super interessant om een COX activity assay te doen, helaas hebben wij op school geen toegang tot zo’n kit of een spectrofotometer, en het aanschaffen daarvan is ook te duur. Ik ga het nog wel even navragen als we een spectrofotometer hebben bij een docent om helemaal zeker te zijn.

We hadden zelf al gedacht aan een oplosbaarheidstest (welke pijnstiller het makkelijkst oplost in water en dus mogelijk sneller opgenomen kan worden), maar volgens mijn docent bewijst dat eigenlijk niks met betrekking tot het mechanisme en mijn hoofdvraag. Ik merk dat ik nu een beetje vastloop, omdat ik niet goed weet welk experiment wél kan helpen om mijn onderzoeksvraag te beantwoorden. Volgens onze docent moet ons experiment echt als doel hebben om iets te bewijzen dat direct helpt bij het beantwoorden van onze hoofdvraag van het PWS.

Heb je misschien wat andere ideeën voor ons, alle suggesties stellen we erg op prijs?

Met vriendelijke groet,
      Sharon

geplaatst in Scheikunde & Biologie
      S
      sharoned3e
    • PWS PIJNSTILLERS

Hoi allemaal,

Voor mijn profielwerkstuk doe ik onderzoek naar de vraag: “Hoe kunnen ibuprofen, paracetamol en aspirine ondanks hun verschillende molecuulstructuren een vergelijkbare pijnstillende werking hebben?”

Ik zoek een geschikt experiment dat ik op middelbare schoolniveau kan uitvoeren. Belangrijk is dat ik de drie pijnstillers (of minstens één ervan) kan testen en zo iets kan laten zien dat te maken heeft met hun mechanisme (COX-enzymen → prostaglandinen → pijnsignaal).

geplaatst in Scheikunde & Biologie
      S
      sharoned3e