Beste Lennard,
Mijn naam ik Aisha en doe mijn PWS over het noorderlicht samen met Faye.
Tot nu toe hebben we ons verdiept in de theorie achter het poollicht. Ook hebben we geprobeerd het poollicht na te bootsen met materialen die bij ons op school beschikbaar zijn. Hier liepen we echter tegen een probleem aan; we kwamen tot de conclusie dat het vrijwel onmogelijk is het poollicht bij ons op school op schaal na te bootsen, aangezien onze school niet over de relevante materialen beschikt, zoals hoogspanning. Ook vinden we het lastig om rekening te houden met veiligheid.
Voor ons prototype vroegen wij ons daarom af of jullie bij de TU Delft beschikken over een soort kathodestraalbuis waarin verschillende gassen kunnen worden toegevoerd en of iemand ons hiermee dan zou kunnen begeleiden. Als tweede idee leek het ons interessant om verschillende invloeden te testen op een ''planetterrella''. Ben jij beschikbaar om binnenkort te bellen of om in Delft af te spreken om te kijken naar de mogelijkheden? Mochten deze opties niet mogelijk zijn, staan we natuurlijk open voor verdere ideeën.
Alvast bedankt,
Aisha de Groot en Faye Scholte