@Midas-Becker Want zal de spanning die over het weerstandje staat niet gelijk zijn aan de klemspanning?
Meest recente berichten door janskijd
-
RE: Rendement batterij
-
@Midas-Becker ik snap nog niet helemaal welke spanning je dan moet gebruiken als je P = U x I doet?
-
Hoi Coco, we vroegen ons af of je de spanning dus allebei met een aparte voltage meter moet meten?
-
Coco Polderman Heel erg bedankt voor je reactie, ik ga er mee aan de slag!
-
Dankjewel voor de reactie! Ik moet het in maart inleveren. Verder dacht ik dat de constant current load handig was, omdat de capaciteit van de batterij in mAh staat aangegeven. Toch denk ik inderdaad dat dit niet heel veel uitmaakt omdat ik toch de geleverde energie wil berekenen. Ik dacht zelf misschien gewoon aan een weerstand met een stroommeter en een multimeter over de batterij. Is dit ook een goede manier?
-
Rendement batterij
Hoi!
Ik wil voor een PO onderzoek doen naar het rendement van een batterij bij verschillende temperaturen. Hoe kan ik het beste de geleverde energie berekenen? Ik dacht zelf eraan om misschien de batterij te ontladen en bijvoorbeeld elk uur het vermogen te berekenen. Vervolgens zou ik dan het vermogen uit kunnen zetten tegen de tijd en daarna het oppervlakte onder de grafiek te berekenen. Ik zit echter met een probleempje, want wat kan ik gebruiken om de batterij te ontladen? Ik heb op internet iets gelezen over een ‘constant current load’, hierdoor blijft de stroom constant en dat heb ik eigenlijk ook nodig, maar ik heb dit zelf niet tot mijn beschikking. Weten jullie een andere (soortgelijke) manier om de batterij te ontladen? En is dit überhaupt een goede manier om de geleverde energie te berekenen?Alvast bedankt