Hoi Thom Woudstra ,
Heb je al wat meer duidelijkheid met je rooster? Ik zou het liefst zo snel mogelijk langs willen komen. Mijn profielwerkstuk moet namelijk al eind oktober af zijn; het verslag dan.
Groetjes.
Thymen
Hoi Thom Woudstra ,
Heb je al wat meer duidelijkheid met je rooster? Ik zou het liefst zo snel mogelijk langs willen komen. Mijn profielwerkstuk moet namelijk al eind oktober af zijn; het verslag dan.
Groetjes.
Thymen
Hoi Thom,
Ik denk er zeker aan om langs te komen. Ik mag hiervoor verlof vragen van school dus qua tijd en dag maakt het mij niet echt uit. Dus doe maar iets wat jullie uitkomt.
Mvg,
Thymen
Thom,
Zo heel erg dringend is het niet, dus laat ik het voor nu even rusten en dan ga ik na de vakantie weer verder. Dan zal ik ook wel weer kijken wanneer ik allemaal kan.
Mvg,
Thymen
Hoi Thom,
Heel erg bedankt dat je wilt helpen. Ik heb in de tussentijd een paar aanpassingen gemaakt aan mijn profielwerkstuk. Ik heb wat proefjes gedaan op school met plasma's maken enzo en heb mijn hoofdvraag veranderd naar 'hoe dicht kan je bij kernfusie komen met 'normale' materialen?' (dit ga ik nog beter formuleren maar dit is het in principe).
Ondanks dit vind ik het nog steeds erg fijn om een keer langs te komen, want dan kan ik eventueel nog extra dingen doen met kernfusie en nog veel dingen leren om hem beter te maken.
Ik heb nu toetsweek en na volgende week woensdag heb ik het wel rustig op school dus dan kan ik langs komen. Ik weet niet of jullie dan al vakantie hebben en of dit uberhaupt nog mogelijk is dan, maar dat zou ik graag willen horen.
Nogmaals bedankt voor je hulp!
Mvg,
Thymen
Sanne Nielsen
Hey Sanne,
Ik heb de laatste paar dagen even zitten kijken om een duidelijk plan te maken voor mijn project; alleen dat gaat niet zo heel makkelijk. Ik vind het namelijk best moeilijk om in te schatten wat ik allemaal nodig heb, mede omdat ik niet helemaal weet wat ik kan verwachten op de TU. (Ik kan bijvoorbeeld wel een lijstje maken met spullen, maar ik weet nog niet hoe moeilijk ik het ga maken omdat ik niet weet tot welke materialen ik beschikking heb bij jullie).
Kunnen wij een keertje afspreken om daar even over te praten? Dat mag van mij gewoon op een doordeweekse dag en dan kom ik uiteraard zelf naar de campus toe.
Met vriendelijke groeten,
Thymen
Hoi Sanne,
De afgelopen paar dagen heb ik me wat meer ingelezen in het onderwerp en heb al een stuk van mijn documentatie af. De deelvraag die jij aanraadde heb ik er zeker bij gedaan.
Ik ga dan nu beginnen aan een plan voor het bouwen van de fusor. Deze heb ik dan waarschijnlijk over een week of twee af.
Verder heb ik geen nieuwe informatie maar dan weet je in ieder geval dat ik er nog wel mee bezig ben.
Mvg,
Thymen
Hoi Sanne,
Sorry voor het laat reageren; ik heb een drukke tijd achter de rug. Wat fijn dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ik ben inderdaad nog erg vroeg in mijn PWS, maar ik heb al wel een paar vragen verzonnen. Hoofdvraag: Hoe kan kernfusie het (toekomstige) energietekort oplossen? Met als deelvragen: Wat is Kernfusie? / Wat zijn de verschillende variaties van kernfusie? / Wat zijn de alternatieve energiebronnen? / Hoe beinvloeden verschillende factoren, zoals vacuum/voltage/magnetisme, de kernfusie?
Hier is een schema van de fusor die ik wil gaan maken. Het ziet er misschien erg ingewikkeld uit, maar ik kan een paar van deze dingen weglaten, zoals de monitor en neutron detector.
Verder zei je dat we even samen kunnen kijken naar de rest van mijn profielwerkstuk; is het mogelijk dat ik een keer langs kan komen ofzo, of op een andere manier.
Thymen
Beste Sanne,
Om te beginnen: dankjewel voor je antwoord. Wij hebben op school inderdaad wel een vacuümpomp, alleen is deze een beetje oud en kan maar 1 minuut lang aan staan, wat best onhandig is voor mijn profielwerkstuk. Verder hebben wij niet zo veel apparatuur op school staan waar ik mee kan werken.
Thymen
Hoi
Ik ben van plan om mijn profielwerkstuk over kernfusie te houden. Een eis bij mij op school is dat ik er ook iets praktisch bij doe, zoals een onderzoek of iets bouwen. Nou maak je geen fusiereactor in je achtertuin, dus vroeg ik me af of jullie faciliteiten hebben waarmee ik iets met kernfusie kan doen. Ik besef dat een echte fusiereactor iets te ambitieus is, dus daarom zou ik graag een fusor (Farnsworth-hirsch) maken (of tenminste een demo-versie hiervan). De meeste benodigdheden kan ik zelf wel kopen, alleen heb je ook een vacuümpomp, transformator (rond de 20 000 Volt) en deuterium (zwaar water) nodig. Als dat laatste nou niet lukt dan kan ik dat ook weglaten en een demo-fusor maken. Ik hoop graag van jullie te horen.
Thymen Woldhuis