De energie-neutrale trein
-
Beste scholierenlab,
Wij houden ons profielwerkstuk over de energie-neutrale trein in Nederland. We zijn van plan om zowel magneetzweeftreinen als 'gewone' treinen te onderzoeken. Hierbij willen wij bijvoorbeeld kijken naar de toekomst van de magneetzweeftrein en in hoeverre dit reeël is in Nederland. Vervolgens willen wij ons richten op de 'gewone' trein. Om deze energie-neutraal te maken, gaan wij dus ook onderzoek zoek doen naar de energie. Het lijkt ons leuk om vervolgens een proto-type van deze trein te maken met elektromotor en zonnepannelen.
We hebben gehoord dat jullie in bezit zijn van een magneetzweeftrein. Deze zouden wij graag een keer willen bekijken.
Ook vroegen wij ons af of het mogelijk is om een zonnepanneel te lenen voor onze trein.Alvast bedankt voor de reactie!
-
Hoi!
Het is mogelijk om de magneetzweeftrein bij ons te komen bekijken. Stuur me even een PM om te kijken wanneer dit jullie uitkomt! Ik denk verder dat ik geen zonnepaneel kan uitlenen maar je kunt wel kijken of je er zelf een kunt bouwen. Heb hier een link gevonden hoe je het kan maken maar op internet zijn er talloze andere goede tutorials: [url]http://www.thesolarplan.com/articles/your-own-solar-panel-collector.html.[/url]
Groetjes,
Ad