Testen zuiverheid creatine
-
Beste,
Ons PWS heeft voor een deel te maken met het produceren en testen van creatine. Graag zouden wij met de hulp van jullie onze zelf gemaakte creatine testen op zuiverheid. Is dit mogelijk? Ik hoor het graag zo snel als mogelijk.
Groet,
Jonathan Scholten, Cyril Eck, Floris Heuzen, Cid van Timmeren
Leonardo college Leiden -
Hoi Jonathan, Cyril, Floris en Cid,
Wat tof dat jullie zelf creatine willen maken! Voor het testen van creatine heb je een gas chromatograaf nodig. Dit is een heel duur apparaat en die hebben wij hier bij het PWS team helaas niet. Ik heb een klein beetje onderzoek gedaan, maar kan ook geen alternatieven vinden. Het testen van jullie creatine kan ik dus helaas niet voor jullie regelen. Wel kan ik jullie helpen met al jullie andere vragen of een alternatieve manier bedenken om de kwaliteit van jullie creatine te beoordelen. Misschien dat je het onder een microscoop kan leggen en kan kijken naar de structuur en die vergelijken met commercieel verkrijgbare versies. Dan kan je in ieder geval wel wat zeggen over de eigenschappen van je eigen creatine.
Succes!
Groetjes,
Barbara -
@barbaragrinn
Hi Barbara,
Jammer dat het testen niet gaat lukken maar zou het wel mogelijk zijn om het bij jullie te maken? En als dit zou lukken zouden we het wel graag bij jullie ook willen komen vergelijken onder de microscoop.
Ik hoor het graag van je!Groet Cid
-
@CidvanTimmeren Hoi Cid,
Helaas kunnen we in het lab hier alleen proeven uitvoeren die voor specifieke workshops geschreven zijn. Hebben jullie al wel een protocol gevonden voor hoe jullie het willen maken? Want misschien kan het ook gewoon op een middelbare school uitgevoerd worden. Ik zou jullie kunnen helpen met de opzet.
Ik hoor het graag :)
Groet,
Barbara