PWS robotverficatie & AI
-
Beste student,
voor ons PWS leek het ons leuk iets in de richting van computers, wiskunde en AI te kijken. Zo luidt onze voorlopige onderzoeksvraag: Wat kan er ontwikkeld worden als robotverificatie systeem dat goed te doen is voor de mens en niet voor AI?
We werden namelijk geïnspireerd door quantum computers, online veiligheid en Q-day. Alleen kwamen we er al snel achter dat dit zeer lastig en ambitieus was. Vandaar dat we zijn gekomen op de verificatie systemen van tegenwoordig (waaronder bijvoorbeeld captcha) en AI. Zo hebben we het idee om verschillende prototypes te maken en te kijken wat werkt tegen AI (en misschien wel onze eigen zelf gemaakte AI voor de extra credits)
Echter lopen we een beetje vast met de verdere opzet van ons onderzoek en zijn benieuwd wat de universiteit ons te bieden heeft. Is er iemand die ons verder kan helpen, meer informatie heeft? Ergens waar we kunnen kijken en langskomen in verband met ons onderzoek bij bijvoorbeeld de universiteit? Of in het algemeen tips en feedback voor het verbeteren van ons onderzoeksopzet. (We zijn nog steeds een beetje onzeker over de onderzoeksvraag, de relevantie, wat is er allemaal al bedacht op dit gebied? Wat is er allemaal al gecracked aan verificatie etc.)
Met vriendelijke groet
Wobbe, Sietze & Evie -
Beste @wobbe ,Sietze & Evie,
Wat leuk dat jullie hiermee bezig zijn!
Zoals jullie misschien al zijn tegengekomen, vereist het ontwerpen van een eigen AI netwerk proficientie in python en lineaire algebra.
Het lijkt me een goed idee om te spreken met een masterstudent computer science engineering die op het terrein van AI over wat realistisch is om te bereiken binnen jullie tijdlijn.
Als jullie verdiepende vragen hebben, kan ik jullie ook in contact brengen met een professor op het gebied. Ook kan ik jullie helpen met coderen, wanneer jullie ergens tegenaan lopen.
Ik denk namelijk dat op dit vlak een literair onderzoek het meest effectief is, in plaats van een praktisch onderzoek.
Ook zouden jullie zelf een experiment kunnen opzetten, op basis van het literaire onderzoek, waarbij jullie testen of mensen jullie verificatiemethode goed voltooien.Ik hoor graag van jullie,
Tadjiro Velzel -
Beste Tadjiro Velzel
Ontzettend bedankt voor je antwoord. Ja het zou geweldig zijn als we in contact konden komen met een masterstudent of professor! We zijn inderdaad al flink op weg met onze literatuur, maar willen ook wat prototypes creëeren met als streefpunt verandering en natuurlijk hopelijk ook verbetering (hiermee dus een experiment zien op te zetten en deze laten testen door zowel AI als mens). Het zou handig zijn voor onze literatuur en onderzoek om ook andere bronnen te gebruiken dan online papers, zoals het spreken van een studen/ proffesor. Het leek ons bijvoorbeeld ook intressant en handig om op de universiteit zelf is te kijken naar hoe zo'n onderzoek met ai (wat in de buurt komt van dat van ons) gaat en verloopt. Of om hier meer vragen over te stellen en kennis op te doen.
We zijn benieuwd met wie we in contact kunnen komen en wat we kunnen regelen!Groet
Wobbe, Sietze & Evie -
Beste @wobbe,
Dr. Bahareh Abdi doet onderzoek op de TU Delft naar AI, cognitieve vaardigheid en performance.
Haar contactgeevens zijn te vinden op haar professorpagina https://microelectronics.tudelft.nl/People/bio.php?id=738
Als je met haar contact opneemt, voel je dan vrij om te benoemen dat je door het TU Delft profielwerkstuk team naar haar verwezen bent door Tadjiro Velzel.
Houd wel rekening mee dat ze voornamelijk engelstalig onderzoeker is, ookal spreekt ze wel een beetje Nederlands.Tadjiro Velzel