PWS: weerstand van een boot
-
hallo chaggai en ik ben een deelnemer van Junior solar boat challenge van de Junior Tu Delft uit 2012 en ik wilde graag doorgaan met dit project als PWS. Mijn doel was in principe om de weerstand van de boot zo te verminderen dat ik op een hogere snelheid zou uitkomen. Ik heb alleen een probleem met de golfmakende weerstand van de boot en dat probleem luid als volgt: hoe moet je de golfmakende weerstand meten hoe kan je daar goed onderzoek naar doen? kan iemand mij hier informatie over geven. alvast bedankt
mvg
Chaggai Ganani
-
beste Thijs,
hoe staat het met het antwoord op mijn vraag ik heb namelijk binnenkort de informatie nodig voor mijn PWs en anders loop ik vast.
mvg
Chaggai Ganani
-
Beste Chaggai,
Mooi dat je dit onderwerp zo leuk vindt. Ik zal even navraag voor je doen bij een docent, zodat ik je zo goed mogelijk kan helpen. Overigens wil je wel alvast even wijzen op onze Sleeptank Workshop, die gaat over het meten van de weerstand van modelrompen. Je hoort van me.
Groeten Thijs
-
Hey Chaggai,
Ik kan je aanraden op internet te gaan zoeken naar informatie. Wikipedia is een goede bron voor inspiratie. Heb je de pagina over scheepsweerstand of golfweerstand al bekeken? Je zult zelf achter informatie aan moeten gaan en als je daar vragen over hebt help ik je graag. Specifieke onderzoeken of proefjes gericht op golfweerstand op de TU kan ik je helaas op dit moment niet aanbieden. Ik hoor graag van je als je specifieke vragen hebt over golfweerstand.
Groeten Thijs
-
Beste Chaggai,
Ik weet niet of je het bericht al gezien hebt, maar dit jaar kan er geen Sleeptank workshop meer plaatsvinden. Ik kan je wel aanbieden om op het spreekuur langs te komen, hiervoor moet je je aanmelden via de website. Verder ben ik benieuwd naar of je al goede informatie hebt gevonden over golfweerstand? Ik hoor graag van je.
Groeten Thijs