pws onderwerp
-
Hi, ik ben al heel lang aan het nadenken over een pws onderwerp. Ik kan niks vinden wat ook goed gekeurd wordt door de docenten. Ik zat nu aan een detox kuur te denken, maar ik weet niet wat ik als PO daar bij kan doen. Dementie vinden wij ook heel leuk, maar ook daar loop ik vast bij een PO. Ik heb niet heel veel inspiratie meer. Hebben jullie nog ideeën?
-
Beste @annemijn,
Het is misschien interessant om in contact te komen met een verpleeg of verzorghuis. Het zou op sociologisch en psychologisch vlak interessant zijn om te onderzoeken of patienten met dementie zich bijvoorbeeld net zo alleen voelen als bewoners zonder dementie. Dit kan tijdens de crisis, maar ook algemener.
Verder zijn er 4 algemene medicijnen die vaak worden voorgeschreven voor dementiepatienten. Dit zijn Galantamine, Rivastigmine, Donepezil en Memantine. Als je iets technischer wilt zitten kan je kijken naar de synthese van een van deze medicijnen en vervolgens onderzoeken of er patienten binnen het verpleeghuis deze medicijnen toegediend krijgen.Ik hoop dat je hierbij wat ideeen hebt gekregen,
Tadjiro Velzel