Koeltechnieken voor Heineken blikjes
-
Geachte meneer/mevrouw,
Wij zijn Shayan Kordestani, Liam Timmerman en Senne Versnel.
Onze school is het Davinci College in Leiden en onze begeleider is Nienke van HamerenOnze opdrachtgever is Heineken en we ontwerpen een product om blikjes snel te koelen.
Onze hoofdvraag: Hoe kunnen we ervoor zorgen dat men in een korte tijd eten en drinken kan koelen?
Deelvragen: Wat is de beste koeltechniek om een blikje zo snel mogelijk af te laten koelen?
Wat is de basis van koeltechnieken?
Welke koeltechnieken zijn er en hoe werken ze?
Wat zijn de limieten van deze technieken in een consumentenproduct?
Hoe goed werken deze technieken op blikjes van kamertemperatuur?
Hoe zorgen we ervoor dat de vloeistof in het blikje gelijkmatig gekoeld wordt?Ons plan is om eerst een onderzoek te doen naar verschillende koeltechnieken en daarna een van deze koeltechnieken toepassen voor ons ontwerp. We hebben nu een inventarisatie van koeltechnieken. Hierbij hebben we expertise nodig op het gebied van koeling in consumentenproducten.
Met vriendelijke groet,
Shayan, Liam en Senne
-
Hallo Shayan, Liam en Senne,
Leuk onderwerp! Ik help jullie graag als jullie hulp nodig hebben.
Succes,
Midas -
Hoi Midas,
Sorry voor deze hele late reactie, maar hierbij een linkje naar ons verslag over koeltechnieken. In dit verslag hebben we ons pws gecombineerd met onze meesterproef van het vak O&O. Onze vraag naar jou was of je misschien een blik zou willen werpen op dit verslag en desnoods feedback zou kunnen geven. Binnenkort geven wij ook een presentatie dus als je deze bij zou willen wonen, dan horen wij dat graag. Alvast bedankt.
https://docs.google.com/document/d/1o28nw5OlY0RkndyPjHtCKEUrCBjCh2qzGxpubLsWpcw/edit?usp=sharing
Groet Liam, Shayan en Senne
-
Hallo @Senne-Versnel ,
Ik ben echt onder de indruk van jullie verslag. Ziet er super goed uit! Volgens mij hebben jullie geen hulp van mij nodig. Ik ben helaas ook niet bij jullie eindpresentatie.
Groet,
Midas