PWS supergeleiding
-
Wij (Thijs, Pepijn en Timo) doen onze PWS over supergeleiding. Voor het praktische gedeelte van onze PWS zouden wij het geweldig vinden als we een experiment bij de TU-delft zouden kunnen uitvoeren. Dit experiment willen wij op de TU-delft uitvoeren omdat op onze school niet de nodige materialen aanwezig zijn. Als experiment hadden wij bedacht dat we een supergeleider af te koelen tot dat de kritieke temperatuur is bereikt en dan meten of de weerstand ook daadwerkelijk 0 is. Ook zouden wij graag een magneet willen laten zweven boven een supergeleider of de supergeleider boven de magneet om het Meissner-effect te bekijken.
Zouden jullie ons hiermee kunnen helpen?Met vriendelijke groet,
Thijs, Pepijn en Timo -
Hoi Thom,
Inmiddels zijn we na een pauze in de zomervakantie een maandje geleden weer aan de slag gegaan met onze PWS en hebben we een interesse-formulier ingevuld voor de workshop over supergeleiding. Nu vroegen wij ons of er een al een datum of week gepland waarin de workshop over supergeleiding plaats gaat vinden. Wij moeten namelijk een planning maken voor ons PWS en daarvoor is de datum of week voor de workshop wel handig om te weten.
Groet,
Pepijn, Thijs en Timo
-
Ha jongens,
Dat is mooi, ik hoor van jullie!
Groet,
Thom
-
Hoi Thom,
Fantastisch om te horen dat we beide proefjes kunnen uitvoeren. De deadline van onze PWS is in december voor de kerstvakantie, dus november is nog ruim op tijd.
Wij horen na de zomervakantie wel welke data het beste uitkomen.Groetjes
Thijs, Pepijn en Timo
-
Ha Thijs, Pepijn en Timo,
Dit is zeker mogelijk. Het Meissner-effect kan vrij gemakkelijk getest worden, dat kan ik met jullie doen.
De weerstand meting daarentegen is wat moeilijker om te doen. De proefopstelling zijn erg delicaat en moeten wel door experts worden uitgevoerd. Ik weet ook niet of die mensen altijd tijd hebben hiervoor..
Wanneer is jullie deadline? Ik geef namelijk een workshop supergeleiding rond november. Hier wordt die weerstand meting gedaan en zal je het resultaat ook krijgen!
Ik hoor van jullie!Groetjes,
Thom
-
Ha jongens,
Ik gooi vandaag even een mail eruit met de 2 data wanneer deze wordt gegeven!
Groetjes,
Thom