PWS Vliegende auto met helikopterrotoren
-
Hallo,
Ik wil graag mijn profielwerkstuk doen over of het theoretisch mogelijk is om een auto met behulp van helikopter rotoren veilig te laten vliegen. Het grootste gedeelte van het profielwerkstuk is voor mij duidelijk, maar we lopen tegen een groot probleem aan. Wij weten niet precies hoe het zit met de luchtstromen op verschillende niveaus van hoogte. Wij weten de invloed dus niet op de veiligheid van de vliegende auto. Heeft u misschien een tip over hoe wij dit kunnen onderzoeken en of dit een haalbaar onderwerp is binnen 80 uur. Wij beschikken verder over een modelhelikopter en willen graag hiermee een proef doen die te maken heeft met een luchtstroom. Hopelijk heeft u antwoorden op de vragen.
Groet,
Patrick. -
Hi Patrick,
Hier heb je een klein tabelletje van de huidige hoogte-winden bij Schiphol. Zoals je misschien kan zien verschilt de temperatuur niet meer dan een graad per 500 vt en maar zo'n 5 knopen per 500 vt. Meestal waait het dus ietsjes harder als je de hoogte ingaat en is het iets kouder. Maar aangezien alles relatief is zal dit op dezelfde hoogte niet voor problemen moeten zorgen, maar je zult dus wel als je van 'level' wisselt dat je relatieve snelheid verandert.
Hoop dat jullie hier iets mee kunnen! -
Hallo Storm,
Fijn voor uw snelle reactie. Ik denk dat wij met deze informatie goed verder kunnen!
Groet,
Patrick.