plek om een raketproef uit te voeren
-
hallo, ik ben Wessel Verbeek van Het Amsterdams Lyceum.
Voor mijn profiel werkstuk ben ik een model in coach 7 aan het maken om de kracht van een vaste raketmotor te voorspellen. De theorie lukt mij allemaal, maar het probleem wat ik heb is een plek zoeken waar ik meerdere proeven uit kan voeren. Ik heb al een veilig testplatform met alle apparatuur om de metingen te doen. Hulp heb ik nodig met een goede plek vinden waar dit veilig kan. De motoren zijn tussen de 10 en 30 centimeter lang en een diameter van 5 of 8 centimeter. Als brandstof gebruik ik sorbitol en kaliumnitraat. Sinds er nogal veel rook vanaf komt kan ik deze proeven niet in mijn tuin doen. Volgens mij heeft de TU Delft dit soort proeven weleens gedaan en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van een plek waar ik in de tijdspan van een uur meerdere proeven ongestoord en veilig uit kan voeren zonder overlast te veroorzaken.met vriendelijke groet
Wessel Verbeek -
Hi Wessel,
een optie zou kunnen zijn naast de fellowship. Hier zie ik nog wel eens een raketproefje plaatsvinden. Handig om ze wel even eerst te bellen. Succes!