Ecosysteem op Mars
-
Hoi!
Samen met drie andere leerlingen ben ik dit jaar begonnen aan mijn profielwerkstuk. Als onderwerp hebben wij gekozen voor het maken van een ecosysteem op Mars. We gaan onderzoeken op welke manier mensen op Mars voldoende voedingsstoffen uit een ecosysteem kunnen halen.
Omdat onze kennis over dit onderwerp niet heel groot is en sommige dingen nog te ver gegrepen zijn voor ons, moeten we 'experts' inzetten voor het onderzoek. Ik onderzoek onder andere hoe het ecosysteem naar Mars vervoerd zou kunnen worden en hoe het op Mars zou kunnen worden opgezet en onderhouden. Hierbij moet ik kijken naar factoren als gewicht (maximale gewicht van de raket), ruimte op Mars en het nut van dieren als sprinkhanen en bijen voor het ecosysteem. Omdat dit jullie vakgebied is, hopen we dat jullie misschien iets meer weten van deze onderwerpen en dat jullie ons hierbij in ons pws willen begeleiden.
Is het mogelijk dat we een keertje langskomen om over deze onderwerpen te praten en om informatie op te doen?
We horen het graag!Groetjes,
Anna Sofie Krämer -
Beste Anna Sofie
Dit is zeker mogelijk, hiervoor hebben wij pws-middagen. Helaas zijn er dit schooljaar geen middagen meer, er komen weer nieuwe na de zomervakantie. Als jullie je hier voor opgeven kunnen we dan gaan kijken naar jullie vragen.
Met vriendelijke groeten,
Ismene
PWS TU Delft