Tweetaktmotor
-
Mijn profielwerkstuk gaat over een tweetaktmotor. Een van mijn deelvragen is hoe ik deze kan verbeteren. Helaas heb ik hier weinig over kunnen vinden en vroeg ik mij af of iemand mij hierbij kan helpen?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Raya -
Hee @Raya ,
Klinkt als een gaaf onderwerp. Waar loop je vast? Waar heb je al gezocht naar informatie?
Groet,
Midas -
@Midas-Becker
Hee Midas,
Ik heb als deelvraag of de tweetaktmotor verbeterbaar is. Nu heb ik een paar oplossingen gevonden zoals een betere mengverhouding toe te passen, het voor verwarmen van de brandstof en het uitlaatsysteem verbeteren (ervoor zorgen dat er geen verse brandstof verloren kan gaan). Alleen weet ik niet hoe ik dit in een onderzoek kan toepassen aangezien ik geen tweetaktmotor heb om het op uit te voeren. Kunnen jullie mij hiermee helpen?Groetjes,
Raya -
Hee @Raya ,
Dat is inderdaad wel een moeilijk onderwerp voor een onderzoek. Je zou natuurlijk je verbeteringen op een oude auto kunnen toepassen. Dan is het nog heel erg moeilijk om de verbetering te meten aangezien de verbetering niet met het oog zichtbaar zal zijn. Tweetaktmotoren zitten ook in grasmaaiers, kettingzagen en buitenboordmotoren. Misschien is het mogelijk om goedkoop of zelf gratis er een te lenen waarop je kunt testen.
Succes,
Midas