Aerodynamica van auto’s
-
Geachte heer/mevrouw,
Mijn naam is Tom Reusen en samen met Lars Berkelder moeten wij een werkstuk maken voor onze opleiding mavo 4. Wij hebben gekozen voor het onderwerp aerodynamica. Graag zou ik u willen vragen of u de volgende vragen wilt beantwoorden. Die vragen zijn technisch en economisch.
-
Zijn er bedrijven die gespecialiseerd zijn in aerodynamica? Of wordt dit vooral door de merken zelf gedaan?
-
Welke grote investeringen worden gedaan door bedrijven in de aerodynamica? (Moeten we dan vooral denken aan software of aan windtunnels?)
-
Welke bezuinigingen levert goede aerodynamica op bij auto’s. (Bezuinigen in de vorm van geld dus bij brandstofbesparing of bij uitlaatgassen?)
-
Leidt een goede aerodynamica van een auto tot een hogere verkoop van de auto?
-
Kost een auto met een goede aerodynamica juist meer of minder dan normaal?
-
Hoe werkt aerodynamica bij auto’s?
-
Waarvoor dient aerodynamica bij auto’s?
-
Hoe doen designers hun auto’s aanpassen om de auto zo gestroomlijnd mogelijk te maken?
-
Met wat voor materiaal wordt er gewerkt om de auto meer aerodynamisch te maken?
Graag zouden wij aanstaande vrijdag 19 oktober de TU in Delft willen bezoeken om de vragen met u persoonlijk door te nemen.
We zouden het erg fijn vinden als u ons kunt helpen met dit voor ons belangrijke werkstuk.
Wij hopen zo snel mogelijk van u te horen.
Met vriendelijke groet,
Tom Reusen en Lars Berkelder
4de jaars studenten
Bluemers mavo te Silvolde. -
-
Beste Tom en Lars, @TomReusen
Jullie zijn goed op weg! Jullie zijn meer dan welkom om met mij te sparren over jullie onderwerp of om iets specifieks uitgelegd te krijgen op een pws middag wanneer ik aanwezig ben. Ivm de tentamens in Delft zal de eerst volgende pws middag op 12 november zijn. Houd de site in de gaten of ik ook daadwerkelijk die dag aanwezig zal zijn.Hebben jullie een specifiek stukje theorie wat nog niet duidelijk is en waar ik jullie mee kan helpen?
Groetjes,
Juul