PWS Prothese
-
Dit bericht is verwijderd! -
Hee @stellalorenc ,
Wat een ontzettend gaaf onderwerp! Uiteraard zijn jullie welkom op een PWS-middag. Echter, lijkt het me slim om via dit forum al het één en ander voor te bereiden zodat we geen tijd hoeven te verliezen aan onderwerpen die we ook via internet kunnen bespreken. Wat zijn jullie hoofd- en deelvragen?
Groet,
Midas -
Hii @Midas-Becker
Dit is onze opbouw
Hoofdvraag
Hoe kunnen we zelf een onderbeenprothese maken?
Deelvragen- Welke krachten werken op een onderbeenprothese? (momentenwet)
- Wat zijn de eisen voor het maken van een prothese?
- Welke soort onderbeenprotheses zijn er en voor welke activiteiten zijn die geschikt?
Groetjes :)
-
Hee @stellalorenc ,
Ik mis nog wat structuur in jullie aanpak. Hebben jullie onze stappenplannen al goed bekeken? http://pwstudelft.nl/stappenplan/#ontwerpen
Het is voor mij ook niet helemaal duidelijk of jullie nou zelf een prothese willen gaan bouwen of een onderzoek gaan uitvoeren naar protheses? Het is wel belangrijk dat jullie iets gaan proberen wat niet al op internet is te vinden. De hoofdvraag "hoe kunnen we zelf een onderbeenprothese maken?" is te beantwoorden via wat googlen.
Groet,
Midas -
Dit bericht is verwijderd! -
Hee @stellalorenc ,
Allereerst zou ik de hoofdvraag nogmaals aanpassen. Het is niet handig om je hoofdvraag met een werkwoord te beginnen. Dit zorgt er namelijk voor dat de vraag altijd met "ja of nee" te beantwoorden is.
Het is nog steeds niet helemaal duidelijk voor mij of jullie de prothese nou zelf willen bouwen of niet. Als jullie een prothese met gewrichten willen maken staan jullie voor een grote uitdaging. Je kunt gewrichten passief (buigende materialen) of actief (met motoren) nabootsen. Welke van de twee willen jullie uitzoeken? Of beide?
Ik ben het ook nog niet helemaal eens met jullie deelvragen. Ze hebben denk ik veel overlap. Ik denk dat jullie daar donderdag op de PWS-middag aan kunnen werken!
Groet,
Midas