PWS over explosieven

• Ik doe mijn pws over explosieven, maar ik kan heel weinig info vinden op internet (over hoe het in micro-schaal eigenlijk in elkaar zit). Verder wil ik ook een experiment doen, maar ik weet niet zo goed welke. Ik denk aan de volgende experimenten:

• Carbideschieten
    • Natronloog en aluminiumfolie
    • Alkalimetalen

Dus welke is te doen? Misschien dat u een andere experiment in gedachte hebt?

Ik hoor het nog graag van u!

• PWS TU Delft admin

Beste @Sumeia,

Origineel onderwerp! Het is niet veel voorkomend, dus heb er ook niet veel ervaring mee maar ik kan je wel helpen.
    Het belangrijkste om eerst te doen is nagaan wat je wil gaan onderzoeken met je pws. Wat zou ik graag leren over dit onderwerp? Een onderzoeksvraag over hoe het op microschaal werkt is dus een goede. Je zou misschien kunnen kijken naar of er verschillen zijn op microschaal bij explosies. Of zitten er verschillen in de ontsteking van explosieven? Eigenlijk onderzoek naar verschillende categorieën explosieven.

Als je eerst een beetje uitleg kunt geven over de basis van je pws, dan kan ik je ook daar mee helpen. Daarna kunnen we kijken wat er wellicht mogelijk is voor een praktisch onderzoek.

Groetjes,
    Sanne

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.