Windtunneltest Tijdrithelm
-
Is het mogelijk om op de PWS middag van 8 maart een windtunneltest te doen met een tijdrithelm?
Wij zouden graag 3 verschillende varianten testen en daarbij de luchtweerstandskracht meten, is dit mogelijk?Groeten, Mathijs
-
Hoi Matthijs, @MathijsL16
Dit kan zeker!
Om gebruik te maken van onze windtunnel moet je object aan een aantal eisen voldoen. Je kunt de bouwhandleiding voor vleugelprofielen bekijken voor meer informatie. Hier kun je ook vinden in welke richting lift en weerstand gemeten worden en hoe jullie de helm in de windtunnel zullen moeten plaatsen. Erg belangrijk is hoe het object vastgeschroefd wordt in de windtunnel. Ook dit kun je vinden in de bouwhandleiding.
Ik stel voor dat jullie deze bouwhandleiding goed doornemen. Als jullie vragen hebben over de handleiding stel ze alsjeblieft want als de helm niet past of niet kan worden vastgemaakt in de windtunnel kunnen jullie geen metingen verrichten.Ik zag dat jullie je nog niet aan hadden gemeld voor de 8e. Als jullie na het bestuderen van de handleiding nog steeds die dag willen langskomen moeten jullie je even via deze website aanmelden.
Groetjes,
Juul
-
Beste Juul,
We hebben de handleiding doorgenomen, maar hebben nog een vraagje over de bevestigingswijze. In de handleiding staat dat er een 3mm bout bevestigd moet worden. Wij kunnen alleen nergens een bout vinden die lang genoeg is om het model in het midden te kunnen bevestigen. De langere bouten (zelfde soort als op de foto) zijn allemaal dikker. Weet u waar we deze bouten kunnen krijgen of moeten we een ander soort bout gebruiken?
Groeten, Mathijs
-
Hoi Matthijs, @MathijsL16
Ik heb dit schroefdraad kunnen vinden bij een ijzerwaren winkel. Vraag dan meteen of ze de kop eraf zagen! Scheelt weer werk.
Was voor de rest alles duidelijk?
Groetjes,
Juul
-
Hoi Juul,
We hebben de juiste schroefdraad gevonden. Verder is alles duidelijk. De schaalmodellen zijn klaar en hoeven alleen nog geprint te worden.
Groeten,
Mathijs