Gebruik trilplaat + STERA 3D
-
Beste student,
Graag wil ik via deze manier vragen of ik (opnieuw) gebruik kan maken van de trilplaat. Afgelopen maandag was ik aanwezig bij de workshop, maar helaas was er te weinig tijd om naast het aardbevingsbestendige huis nog een nulmeting te doen. Hier houdt een nulmeting dan in dat ik een meting doe zonder maatregelen tegen aardbevingen te hebben genomen en deze op de trilplaat te testen, zo is het verschil makkelijk te zien en valt er makkelijker een conclusie te trekken voor mijn onderzoek.
Verder heb ik wat moeite met het computerprogramma STERA 3D: ondanks het feit dat ik alle mogelijke maatregelen tegen aardbevingen heb genomen, zie ik nog geen verschil in de meting met en zonder maatregelen. Het gebouw raakt na dezelfde tijd op dezelfde plekken beschadigd. Heeft u hier misschien ervaring mee?Groet,
Rafik -
Beste @Rafik!
Natuurlijk kan je nog een keer terug komen om te meten. Wil je je aanmelden voor de PWS middag van donderdag 14 december? Dan kunnen we de test uitvoeren en kan ik kijken naar het programma. Lukt het niet, dan kan ik je misschien met iemand in contact brengen die ervaring heeft met het programma.
Hopelijk tot de 14e!
Groetjes Pauline