Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

PWS STOVL passagiersvliegtuigen

Raketten, vliegtuigen & aerodynamica
    2
    2
    1660
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • S
      SophieSling
      voor het laatst aangepast door

Hallo,
      Ik doe mijn PWS over de vraag of je van een passagiersvliegtuig ook een short take-off and vertical landing vliegtuig kan maken. Ik heb alle theorie opgezocht en wil nu gaan uitzoeken hoe ik de stuwkracht van de turbofan motoren van de passagiersvliegtuigen kan vergroten. Ik heb een aantal manieren bedacht om dit te doen maar deze zijn eigenlijk allemaal afhankelijk van de volgende formule; F = meVe - m0V0 + bpr mcVf. Met m de mass flow rate en V, natuurlijk, de snelheid, voor subscript e: de lucht die uit de kern komt, 0: de lucht die langs het vliegtuig gaat, c: de lucht die de kern in gaat en f: de lucht door de fan. Ik wil mijn onderzoek concreet maken en kijk naar de motoren van een Boeing 737-800, een Boeing 747-400, een Boeing 777-200LR, een Boeing 787-9 en een Airbus A330-200. Hiervoor heb ik echter de concrete cijfers van de mass flow rates en de versnelling in de kern en de fan van de motoren van deze vliegtuigen nodig. Ik kan dit nergens vinden en vroeg me daarom af of jullie toegang hebben tot deze gegevens en dit met mij zouden kunnen delen.
      Alvast bedankt,

Sophie Slingerland

Juul JongbloedJ 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • Juul JongbloedJ
        Juul Jongbloed @SophieSling
        voor het laatst aangepast door

Beste Sophie, @SophieSling

Ik ben benieuwd of het gaat lukken! Heb je ook al in het Engels proberen te zoeken? Veel informatie in de luchtvaart is alleen beschikbaar in het Engels. Deze link vond ik door in het Engels te zoeken via Google en geeft concrete cijfers.

Groetjes,

Juul

Moderator
        Student Lucht- en Ruimtevaarttechniek

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • First post
          Last post
        Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors