PWS Tesla P100D
-
Beste student,
Wij zijn nu bezig met ons pws over de accu van de Tesla P100D. Onze hoofdvraag is: wat is de optimale massa van een accu van de Tesla P100D. Wij willen voor ons praktisch deel een model maken, maar wij weten niet zo goed welke formules wij hiervoor moeten gebruiken. Heb jij ideeën?
Als dit niet haalbaar is, kunnen wij ook nog een ander soort praktische opdracht doen, bijvoorbeeld accucapaciteit meten. Kan dat bij jullie?Alvast bedankt voor je hulp.
Groet, Annelotte en Eline
-
Beste @annelotte_eline,
Cool onderwerp! Kunnen jullie mij beter toelichten wat voor een model jullie willen maken?
Een theoretisch model om de optimale massa te berekenen of een schaalmodel van de accu?Groetjes,
Thom
-
Sorry voor de late reactie, deze kwam in de reclamebox terecht.
Wij hebben nu een theoretisch model gemaakt in Coach, maar ons model klopt nog niet helemaal. Al onze getallen kloppen wel met de gegeven waardes op internet, maar wij denken dat het niet klopt door onze formules. Hieronder bijgevoegd een foto van ons model. Heb jij een idee wat hier fout aan is?
![alt text](![image url](![image url](![image url](![image url](![image url]([image url]( link url)))))))
Alvast bedankt voor je moeite!
Groetjes Annelotte en Eline
-
Beste @annelotte_eline,
Ik kan vanuit jullie foto niet echt opmaken wat jullie doen, zouden jullie dit allemaal kunnen verduidelijken (welke aannames maak je, waarom gebruik je welke formules etc.). En met welke gegeven waardes (graag zie ik een paar websites) komt het overeen en waarom denken jullie dat het dan niet klopt (als de waardes wel overeen komen)?
Ik kan jullie op dit moment inhoudelijk niet veel verder helpen nog, omdat het voor mij niet helemaal duidelijk is wat jullie doen..! Ik hoor daarom graag snel van jullie.Groetjes,
Thom
-
Beste Thom,
Wij maken een model waarin wij de optimale massa (de massa waarmee de actieradius het grootst is) voor de accu van een Tesla P100D willen bepalen. Wij dachten dat dit kon door met m := m + dt te zeggen dat er bij de massa van de accu steeds 1 kg komt, maar wij kwamen erachter dat dit niet geldt. Wij proberen nu verder door het standaard model uit te bouwen hoe wij wel op een goede grafiek uit kunnen komen. Heb jij een idee hoe wij dit standaard model uit kunnen bouwen?
Groeten,
Annelotte en Eline -
Beste @annelotte_eline,
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Waar heb je de relatie gevonden van accumassa naar een bepaald vermogen? En was is s in die formule is dat de afstand die er gereden kan worden? En jullie hebben het over de optimale massa, maar optimaal in welke zin?
Ik zou graag willen, zoals ik in mijn vorige bericht zei, dat jullie mij even bronnen sturen waaruit jullie de formules hebben gevonden. En welke aannames etc. je nu maakt in het model. Aan de hand van die 6 formules kan ik op dit moment niet zo veel op maken: wat zegt welke formule? Graag krijg ik meer informatie van jullie, zodat ik jullie passend kan helpen!Ik hoor van jullie.
Groetjes,
Thom