PWS holografie Practica

• Beste meneer/mevrouw,

Wij, Jolanda Nguyen en Koen van Leeuwen, doen ons PWS over holografie. Hierbij zoeken wij naar hulp. We willen namelijk twee practica uitvoeren. Hierbij gaat het om het maken van een reflectiehologram en een transmissiehologram. Onze school heeft hier de materialen niet voor, dus zoeken we dit bij universiteiten. Het gaat hierbij om een Holografische plaat, een halfdoorlatende spiegel, lenzen en een laser. Ook willen we de theorie onderzoeken en verwerken in ons PWS. Daarom willen we ook naslagwerken zoeken in bibliotheken van universiteiten.

We horen graag of dit mogelijk is op TU Delft.

Met vriendelijke groet,

Jolanda Nguyen & Koen van Leeuwen

• PWS TU Delft Team

Beste @Maxus,

Holografie is een doorn in het oog voor mij. Vaker krijg ik proef aanvragen hierover, maar tot nu toe altijd zonder succes.
    Toevallig sprak ik mijn teamleider laatst en die zei dat er wellicht iets mogelijk is binnenkort. Ik zal dit even navragen bij haar.
    Je hoort spoedig van me!

Groetjes,

Thom

• PWS TU Delft Team

Beste @Maxus,

Op 8 oktober is het zogenaamde weekend van de wetenschap op het science center. Daarbij is er een tentoonstelling met en wellicht een workshop/demo over holografie. Wellicht dat dit interessant is voor jou. Deze dag is gratis en voor iedereen. Ik krijg nog wat meer details over deze dag van mn teamleider.
    Lijkt je dat interessant?

Groetjes,

Thom

• Beste @Thom,
    Toevallig doe ik ook mijn PWS over holografie. Ik zou graag willen weten of de tentoonstelling over holografie op 8 oktober doorgaat? dit lijkt me zeer interessant en nuttig voor mijn PWS. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
    Yannick

• PWS TU Delft Team

Beste @yannickvisser,

Dit gaat zeker door, ik zal je morgen wat extra info geven over deze dag.

Groetjes,

Thom

• PWS TU Delft Team

Beste @yannickvisser en @Maxus,

Dit is wat ik door heb gekregen over de tentoonstelling

Holografie tentoonstelling
    Beleef holografie bij deze eenmalige pop-up tentoonstelling. Je kunt al je vragen over holografie stellen en als klap op de vuurpijl je eigen hologram maken.

Deze pop-up tentoonstelling is er in het kader van het Weekend vd Wetenschap en zowel zaterdag als zondag toegankelijk, maar alleen op zondag is entree gratis en alleen op zondag is er de workshop ‘maak je eigen hologram’. Ook de workshop is gratis en open voor alle bezoekers en vol = vol (je kunt je niet van te voren aanmelden).

Wat betreft de workshop, daarvan weet ik niet op welk niveau dit is. Dus daarvan kan ik niet helemaal zeggen of dit voor jullie geschikt is, maar ik raad jullie zeker aan te komen. Het is een unieke gelegenheid om verschillende soorten hologrammen bij elkaar tentoongesteld te zien en om vragen te stellen.

Ik raad jullie ook aan om hier eens naar te kijken: http://www.holoprint.nl/Brochures/Holografie.pdf

Groetjes,

Thom

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.