Hoe maak je een quadcopter? (Schoolproject)
-
Hallo studenten,
Ik ben Stefan de Jong (3e jaars gymnasium leerling) en heb een schoolproject opgestart met als doel een werkende quadcopter te bouwen. Dit project is een Thales-Project wat bedoeld is voor mensen die meer uitdaging nodig hebben. Met dit project ben ik al een aantal weken bezig, ondertussen heb ik het projectplan af en sponsoring geregeld. Ik heb nog een aantal dingen waar ik niet uitkom en ik zou graag de onderdelen die ik wil bestellen door jullie willen laten checken.
De problemen waar ik niet uitkom zijn:- Is het het handig om zelf een frame te bouwen? En zo ja, hoe dan?
- Is het handig zelf een display in te bouwen in een controller? En zo ja, hoe moet ik dat aanpakken?
- Hoe werkt de live-videoverbinding? En hoe zorg je ervoor dat je die stabiel krijgt?
Het projectplan kan ik wel op de mail zetten, mijn e-mail is stefan_de_jong@icloud.com. Zouden jullie het projectplan tevens ook kunnen checken op informatie die ik nog mis?
Met Vriendelijk Groeten,
Stefan de Jong -
Hoi Joris,
Fijn dat je zo snel reageert! Wat betreft de vragen, ik heb een budget van €300,- excl BTW (dus €360). De tijd heb ik gezet op 9 à 10 weken, maar die kan ik zelf wel rekken als dat nodig blijkt. Het gereedschap wat ik thuis heb stelt niet zo veel voor (soldeerbout en klusgereedschap) ,maar het bedrijf dat mij sponsert is een techniekbedrijf. Welke machines hun hebben weet ik nog niet, maar waarschijnlijk niet echt machines voor bewerking van materialen zoals carbon fiber, aluminium en kunstof.
Is het mischien mogelijk dat ik een keertje langskom op de TU Delft om aan mijn project te werken? Dit zou ik echt tof vinden, want naar de middelbare school wil ik graag naar de TU Delft.
Zou ik anders het projectplan even naar je naar mailen? Mischien kun je mij dan nog wat tips geven en daar staat mijn project duidelijker in beschreven.Met Vriendelijke Groeten,
Stefan de Jong -
Hoi Stefan,
Volgens mij ben jij een ambitieuze jongen. Wat leuk dat je je eigen quadcopter wilt bouwen. Dit is een hele uitdaging en zal nog de nodige tegenslagen opleveren, maar laat dat je vooral niet tegen houden.
Voor nu moet je vragen iets meer onderbouwen. Als je mij namelijk vraagt of iets 'handig' is dan ligt dat er maar net aan, hoeveel geld je hebt, hoeveel tijd je hebt, welke machines je tot je beschikking hebt. Een klein cameratje met bijbehorende software bestaat en kun je vaak op je smartphone al live streamen.Ik denk dat de moeilijkheid gaat zitten in het afstemmen van de verschillende rotorren zodat het gevaarte stabiel in de lucht kan hangen.
Groetjes,
Joris
-
Hoi Stefan,
De focus van het ScholierenLAB ligt voornamelijk op scholieren die bezig zijn met hun profielwerkstuk. Desalniettemin wil ik je graag helpen met het vinden van een begeleider vanuit de TU Delft, om je intensief met je project te helpen. Er loopt inmiddels contact met wat experts op het gebied van quadcopters, maar dit is nog niet definitief. Ik hoop dat dit in de loop van volgende week helder wordt, dan laat ik je het weten!
Gr
Joris