Opslag duurzame energy
-
Hallo,
Wij zitten op het Ichthus College in Veenendaal in 5 vwo en doen ons pws over de opslag van duurzame energie.
We hebben de volgende systemen gekozen om te onderzoeken:
1.Flow battery;
2. Compressed Air Energy Storage(CAES);
3. Flywheel;
4. Liquid Air Energy Storage(LAES);Met ons onderzoek willen kijken hoe rendabel deze systemen zijn.
Concreet betekent dit dat we het systeem opladen en ontladen
Hierbij kijken we hoeveel vermogen aan elektrische stroom erin gaat en wat er uitkomt.
Aan de hand hiervan bepalen of het toepasbaar is in het elektriciteitsnet van Nederland.Wij hebben volgende week (8-12 Mei) van school de tijd gekregen om aan ons PWS te werken. Het zou heel fijn zijn als we in deze week terecht kunnen!
Groeten,
Joas Molenaar en Mark Zwerus -
Beste Joas en Mark (@joas-mark-pws),
Mijn excuses voor het late antwoord, ik was vanaf woensdag op vakantie tot vandaag.
Ik heb jullie vraag gezien en ik ga er mee aan de slag.
Verwacht antwoord binnen 2 dagen!Groetjes,
Thom
-
Hallo Thom,
Fijn dat je iets kunt regelen!
Wij kijken naar je antwoord uit!
Groeten,
Joas Molenaar en Mark Zwerus -
Hey @joas-mark-pws,
Excuses voor mijn late reactie dit was zeker niet de bedoeling.
Jullie zijn afgelopen donderdag langsgekomen op de PWS-middag toch?
Hoe was dat en wat hebben jullie allemaal besproken? Misschien is het niet onverstandig als wij ook een middagje op t science center gaat sparren!Groetjes,
Thom
-
Hey Thom,
Het klopt dat wij afgelopen donderdag langs zijn geweest. Het was super leuk!
We hebben met Jip over de verschillende systemen gehad die er zijn en gezegd dat wij Cryogenic Energy Storage hadden uitgekozen als het beste systeem.
Jip gaat kijken of er misschien een tank is op de TU die vloeibare lucht aankan, zonder te exploderen.
Als dit niet lukt, dan wilden we een redox-batterij gaan bouwen.
Het lijkt ons leuk om met jouw een middagje te sparren. We moeten alleen nogal een eind reizen, dus we dachten dat het misschien verstandig was dat we de proef en sparren combineren.Groeten,
Joas en Mark -
Ha Joas en Mark,
Hebben jullie reeds contact gehad met Sanne? Als het goed is zal ze jullie informeren over een proefje die jullie zouden kunnen doen.
Ik hoor van jullie.Groet,
Thom
-
Ha Thom,
Wij hebben nog geen bericht gehad van Sanne.
Ik weet niet of ze een mailadres van Jip heeft gekregen?
Als dat niet zo is kan ze ons mailen via markzwerus@live.nlGroeten,
Joas en Mark -
-
-
Top!
Groeten,
Joas en Mark