PWS Windtunnel Aerodynamica in de F1



  • Hallo,

    Wij doen ons PWS over de aerodynamica in de Formule 1. Wij hebben zelf al een schaalmodel gemaakt van een Formule 1 auto (zie afbeelding) en zouden deze graag in een windtunnel willen testen (door het veranderen van vleugelstanden). Zouden wij hier bij de TU Delft aan kunnen werken?

    Ruben en Robin
    0_1480672841674_20161201_123802 (2).jpg



  • Even een kleine aanvulling. Dit zijn de deelvragen die wij hebben bedacht:
    A. Welke aanpassingen zijn er door de jaren heen geweest op het gebied van aerodynamica?
    B. Wat houdt neerwaartse druk (downforce) precies in?
    C. Welke aanpassingen worden er gedaan om de wegligging ideaal te maken?
    D. Wat is de invloed van verschillende vleugelinstellingen op de neerwaartse druk?
    E. Wat is de invloed van verschillende windsnelheden op de neerwaartse druk?
    F. Wat is de invloed van een voor- en achtervleugel op de aerodynamica?
    G. Welke externe invloeden bepalen de meest ideale afstelling voor de auto?

    D, E en F willen wij gaan onderzoeken in een windtunnel met ons model. Zouden wij in Delft hiermee aan het werk kunnen?


  • PWS TU Delft Team

    Beste Ruben en Robin,
    ziet er goed uit! Helaas zijn de agenda's van de windtunnels van de TU al helemaal volgeboekt. Jullie zouden eventueel zelf een windtunnel kunnen bouwen.

    Vriendelijke groet,

    Juul


Aanmelden om te reageren
 

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.