Profielwerkstuk Drones
-
Hallo!
Ik ben een scholier uit 5 havo en doe mijn profielwerkstuk over de technische aspecten van drones. Nu heb ik 4 deelvragen over drones in het algemeen, vliegtuigbouw in drones, communicatie met drones en over autonomie in drones. Ik loop alleen een beetje vast bij de communicatie met drones. Is er iemand hier die mij daar iets over kan vertellen bijvoorbeeld over op welke manieren er gecommuniceerd word, hoe de data wordt overgebracht, hoe de besturing en de autopilot werkt en iets over contact via videolink? Ik weet niet of dat ook onder dit onderwerp valt maar volgens mij hoort dit wel bij informatica ook al is het idee meer natuurkundig.
Ik hoop dat iemand hier er iets van weet en dat iemand mij kan helpen.Groetjes Sharon
-
Beste Sharon,
Allereerst sorry voor de late reactie, jouw bericht was mij even ontschoten.
Wat zijn precies de drones waar jij jouw focus op legt voor je profielwerkstuk? Zijn het de hobby drones zoals bijvoorbeeld de Parrot A.R.Drone? Of kijk je juist meer naar de grote toestellen die bijvoorbeeld in het leger gebruikt worden?In het geval van de Parrot gaat het om een Wi-Fi connectie tussen drone en bestuurder. Dit lijkt een beetje op de connectie die jij thuis of op school bijvoorbeeld met je router maakt. Gaat het om de grotere drones die vaak zo groot zijn als een vliegtuig dan komt er natuurlijk een hoop meer techniek met verschillende apparatuur bij kijken.
Laat me even weten welke van de twee jouw focus op ligt dan kunnen we kijken waar hier goede informatie over te vinden is.
Groetjes,
Joost