Vraag over koolstofplaat, voor het bouwen van een motor op zout water.
-
Wij zijn Tim van Wees en Dennis Botman en zitten op het ReviusWijk Lyceum te Wijk Bij Duurstede.
Wij zijn bezig met een profielwerkstuk over auto's aangedreven op zout water.
Een deelvraag van ons is of we de auto zelf kunnen bouwen.
Nou is het zo dat hier op onze school niet de benodigde spullen en geld aanwezig zijn om de auto te kunnen bouwen, we hebben bijvoorbeeld een koolstofplaatje (ongeveer 20cm bij 25cm) nodig.
Onze vraag is daarom of jullie wel beschikken over een koolstofplaatje en of we die misschien mogen gebruiken voor ons profielwerkstuk?Vriendelijke groeten,
Tim van Wees en Dennis Botman
-
Beste Tim en Dennis,
Om een beter beeld te krijgen van jullie PWS, zou ik wat vragen mogen stellen? Wat zijn de precieze hoofd- en deelvragen van jullie PWS? En hoe ver zijn jullie met een theorie onderzoek?
Hebben jullie al een volledig practicum uitgewerkt of hebben jullie ook daar nog wat hulp van mij nodig?Groetjes,
Sanne -
Hoi Dennis en Tim,
Mijn naam is Joris en ik ben een werktuigbouwkunde student. Ik kan jullie eventueel verder helpen. Qua materialen gaat dit dit echter niet lukken. Ik kan je wel helpen met zoeken waar je het zou kunnen kopen. Zouden jullie me allereerst kunnen vertellen wat voor prototype jullie precies willen bouwen, kortom wat zijn de bouwplannen?
Groetjes,
Joris
-
Beste Dennis en Tim,
Dit ziet er goed uit. Ik zelf heb meer verstand van de scheikunde, maar ik zal even een collega van mij jullie laten helpen die meer verstand heeft van auto's.
Groetjes,
Sanne -
Beste Sanne,
Allereerst bedankt voor het reageren. De precieze hoofd en deelvragen zijn als volgt:
Hoofdvraag
Wat heb je nodig om een auto op zout water te laten rijden?
Deelvraag 1
Hoe kan je energie halen uit zout water?
Deelvraag 2
In hoeverre is het nodig om deze energie te kunnen opslaan?
Deelvraag 3
Wat is er verder nodig om een rijdend voertuig te kunnen maken?
Deelvraag 4
Kunnen wij dit in elkaar zetten en laten werken?
Deelvraag hebben wij zo goed als af, dit is tevens dus ook het grootste theorie gedeelte.
Ja we hebben al een soort van practicum uitgewerkt. Ons probleem ligt eigenlijk bij het op grote schaal bouwen van de auto, omdat de benodigde materialen bij ons op school niet aanwezig zijn hiervoor. Dus hier hebben wij hulp nodig misschien met het verschaffen van materialen of het op de TU Delft te bouwen.Wij horen graag wat mogelijk is?
Dennis Botman en Tim van Wees