Denaturatie van eiwitten
-
Hallo student ;D,
Wij zijn bezig met een profielwerkstuk over de denaturatie van eiwitten en de toepassingen daarvan. We willen naast de proefjes van het denatureren ook nog een goed onderzoek kunnen doen maar we weten niet precies waarover. Al snel kwamen we uit op koken. Bij het maken van een meringue (soort schuimgebak) speelt de denaturatie een grote rol. Ook kwamen wij de IG nobelprijs tegen waarin twee Australiërs het voor elkaar hadden gekregen om een gekookt ei weer terug te krijgen naar zijn ongedenatuureerde vorm. Een ander mogelijk onderzoek kan uitgaan naar medicijnen en wat de rol van eiwitten daarin speelt.
Onze vraag aan jou is dus waarmee je denkt dat wij het beste onderzoek kunnen uitvoeren en eventueel hoe.Mvg,
Bas en Jelle, Stedelijk Gymnasium te Haarlem -
Beste Bas en Jelle,
Zou ik jullie mogen vragen wat de hoofdvraag is van jullie PWS? Wat willen jullie precies over dit onderwerp leren en wat is het doel van jullie proef?
Mvg,
Sanne -
oproep tot hulp. We zijn bezig om Foame agent te ontleden in ingrediënten, wie O wie kan hulp bieden of richting geven. Foame agent is zie deze link.
deze wordt als brandschuim gebruikt maar ook in beton dmv, schuim wordt het beton lichter (schuimbeton)
wie kan mij wegwijs maken en helpen deze opdracht op te lossen. -
Beste scholier,
Zou je me kunnen uitleggen wat de bedoeling is van je opdracht en waarmee zou ik je kunnen helpen?
Mvg,
Sanne