PWS Onderzoek vliegtuigvleugels



  • Ons PWS gaat over subsone en supersone vleugels, we ga kijken naar welke type vleugel de minste weerstand veroorzaakt. Dit wilden we doen door middel van een windtunnel en onder de windtunnel een weegschaal zetten waar een vliegtuigvleugel aan een statief opstaat. Op deze manier meet je alleen de lift en niet de weerstand van voren, wat wel de bedoeling is. We zagen in andere forums dat jullie ook de weerstand kunnen meten, hebben jullie daarom misschien ideeën over hoe we dit het beste kunnen aanpakken?
    De windtunnel hebben we al (afbeelding).
    we willen gaan meten bij verschillende snelheden.
    Maximale afmetingen vleugel:
    Maximale relatieve dikte: 12,5 cm
    Maximale Koorde: 13 cm
    Maximale spanwijdte: 12,5 cm
    Materiaal: roofmate schuim

    Alvast bedankt!

    Lars van der Greft en Roy Bos



  • Hoi Lars en Roy,

    Leuk onderwerp! Zie ik nou dat jullie zelf een windtunnel gemaakt hebben? Ik geef 23 december een workshop in de windtunnel, waar we precies gaan testen wat jullie ook willen onderzoeken. Je kunt je eigen vleugelprofiel meebrengen, mits deze aan bepaalde eisen voldoet. Deze eisen vind je in de bouwhandleiding.

    Wat is jullie hoofdvraag? En deelvragen? En deadline?

    Grt. Wouter



  • Hoi Wouter,

    We hebben niet zelf een windtunnel gemaakt, maar een paar jaar geleden had iemand op onze school al een windtunnel gemaakt die wij kunnen gebruiken (een afbeelding van de windtunnel staat in het eerste bericht). Onze deadline is 9 december, dus dat is al snel, daarom zal het helaas niet lukken om bij jullie de workshop in de windtunnel te volgen op 23 december.

    Onze hoofdvraag:
    Welke soort vleugel creëert de minste weerstand? De Subsone of de supersone vleugel?

    Deelvragen:

    • Waar zorgen de vleugels voor.
    • Wat zijn subsone vleugels?
    • Wat zijn supersonische vleugels?
    • Wat is het verschil tussen een subsone en een supersonische vleugels?
    • Wat is het verschil tussen een subsone en een supersonische vleugels?
    • Waarom gebruikt men aluminium voor het maken van de vleugels?
    • Hoe werkt de windtunnel?
    • Waarvoor worden beide vleugel vormen gebruikt als er één de minste weerstand heeft?

    Het grootste probleem waar we nu mee zitten is onze opstelling. Onze eerste opstelling kon niet de weerstand meten, wat wel de bedoeling is.

    We hebben inmiddels al een opstelling.

    Groet,

    Lars en Roy



  • Oké Lars en Roy! Mochten jullie nog met vragen zitten, dan kunnen jullie ze gewoon hier stellen.

    Succes!

    Grt. Wouter


Aanmelden om te reageren
 

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.