Brandstoffen voor zelfgemaakte raket
-
Beste lezer,
Voor mijn profielwerkstuk wil ik graag brandstoffen voor zelfgemaakte raketten gaan vergelijken. Het enige probleem is dat ik tot nu toe alleen maar proeven heb gevonden waarbij er gevaarlijke stoffen ontstaan of waarbij het experiment zelf erg gevaarlijk is. Brandstoffen zoals kaliumnitraat, natriumchloride, ammoniumnitraat en daarnaast ook de R-candy.
Ik vroeg mij dus af of jullie misschien van enkele stoffen/experimenten af weten die ik gewoon veilig op school kan uitvoeren.Met vriendelijke groeten,
Cynthia -
Beste Sanne,
Ik zou graag willen weten of je al meer weet over de branstoffen, want ik wil namelijk graag beginnen met het onderzoeken. Maar mocht er geen brandstoffen zijn dan wil ik dat ook graag weten, want dan moet ik op zoek gaan naar een alternatief.
Groetjes,
Cynthia -
Beste Cynthia,
Het is me nog niet gelukt om uit wat te vinden over de precieze samenstelling van de brandstoffen. Wellicht kun je zelf wat info zoeken van NASA. Dit is een overheidsinstantie dus alle documenten moeten openbaar en online zijn.
Groetjes,
Sanne -
Beste Cynthia,
Zou ik je eerst mogen vragen naar de basis van je PWS? Wat wil je allemaal onderzoeken over dit onderwerp? Het is handig voor mij om te weten hoe ver je bent en waar je vragen over hebt.
Hier in Delft hebben we een studententeam DARE die zelf raketten bouwt, dus daar kan ik wel wat voor je navragen. Dat zal ik doen als we samen beter voorbereid hiervoor zijn.Groetjes,
Sanne -
Beste Sanne,
Ik wil twee of drie verschillende brandstoffen met elkaar gaan vergelijken. Ik wil kijken welke brandstof theoretisch het beste en welke praktisch het beste zijn. Tot nu toe heb ik echter alleen maar gevaarlijke brandstoffen gevonden. Ik vroeg mij dus af of je misschien van veiligere brandstoffen af weet. Voor het beschrijven van de theoretische mogelijkheden en de praktijk loop ik vast omdat ik geen brandstoffen heb. Daarnaast wil ik ook nog een hoofdstuk schrijven over de aerodynamica van de raket, aangezien dit ook in de praktijk aan bod komt, daar heb ik al wel een deel van.
Groetjes,
Cynthia -
Beste Cynthia,
Wellicht kun je het best zelf contact met ze op nemen. Dit is hun website. Je kan aan hun vragen voor een persoonlijk of online interview en vragen naar literatuur die zij hebben op het gebied van brandstoffen.
Mvg,
Sanne -
Beste Sanne,
Weet jij misschien ook of het mogelijk is om een gesprek/interview te krijgen met iemand van Dare? Gewoon zodat ik een beetje inzicht kan krijgen van hoe en wat.
Groetjes,
Cynthia