PWS kerncentrales/kernenergie
-
Hallo,
Wij zijn Lucil en Nikki en we zitten in 5VWO. Als onderwerp voor ons PWS willen wij kerncentrales en kernenergie kiezen. Hierbij willen we ook een experiment doen, maar we weten niet zo goed wat er allemaal mogelijk is. Veel dingen zijn te gevaarlijk, dus we vroegen ons af of jullie nog ideeën hebben voor ons profielwerkstuk.
Alvast bedankt!
-
Hi Lucil en Nikki,
Bedankt voor jullie vraag. Inderdaad is alles wat met radioactiviteit te maken heeft al snel gevaarlijk. Zelf heb ik ook een tijdje nagedacht over een leuk practicum dat bij dit onderwerp aansluit. Zoals jullie misschien weten kun je je als scholier bij ons inschrijven voor verschillende workshops (zie het kopje praktisch deel op deze site).
Vanaf volgend schooljaar bieden wij een nieuwe workshop aan over nevelvaatjes. Er zal een presentatie met een aansluitend practicum waar je in groepjes van twee (of alleen) aan kunt deelnemen.
Eind juli dit jaar zal er meer informatie en inschrijfformulier op de site staan. Ik stel voor dat jullie dan weer eens op deze site kijken.
Een andere mogelijkheid is dat jullie zelf een nevelvaatje proberen te maken. Op internet kun je verschillende tutorials vinden.Is jullie vraag hiermee beantwoord?
Groet,
Caspar Boers
-
Hallo Caspar,
Wat een top idee! We hebben ons hierin verdiept en vinden het erg interessant. We zullen eind juli nog eens op de site kijken wat er dan over te vinden is. Dit wordt waarschijnlijk ons experiment van het profielwerkstuk. Al met al zijn we je dus heel erg dankbaar!
Met vriendelijke groet,
Lucil en Nikki
-
Klopt! Er zijn nog wat onduidelijkheden over de rondleiding in de reactor, omdat het daar heel zwaar beveiligd is, vandaar wat vertraging. Ik probeer het formulier er komende week op te zetten. Ik zal jullie wel even een berichtje sturen als het er op staat!
Groet,
Caspar boers