PWS Kwantum Computers en DNA sequentie

• Hallo,

Wij willen ons profielwerkstuk gaan doen over de impact die kwantumcomputers gaan hebben op de sequentie van DNA. Daarbij is de vraag of de kwantumcomputer sneller is, en of we dat kunnen aantonen, erg belangrijk. Aangezien we pas net begonnen zijn weten we nog niks over hoe het allemaal werkt maar het lijkt ons een goed plan om het met een experiment aan te tonen. Is er een mogelijkheid om dat in samenwerking met de TU delft te doen? We dachten er zelf aan om een berekening op te laten lossen op 2 verschillende manieren, een gebruik makend van q-bits en de andere gebruik makend van normale bits om zo het verschil in snelheid te bepalen.

Groetjes,
    Jan en Melle, leerlingen van het Maaslandcollege

• Hi Melle,
    Sorry voor mijn late reactie! Wat een interessante vraag.
    Een experiment hiermee vind ik moeilijk te bedenken, omdat wij geen toegang hebben tot een werkende quantum computer.
    Heb je interesse hier een keer over te videobellen, zodat we samen kunnen kijken wat er mogelijk is?
    Groeten Coco

• Hi Coco,
    Wij hebben daar zeker interesse in! Welke datum en tijd stel je voor?
    Groeten Jan en Melle

• Hi Melle!
    Komt deze week jullie uit? Ik zou woensdag ochtend kunnen. Anders volgende week? Of is voor jullie alleen na school mogelijk? Ik hoor het wel!
    Groet Coco

• Hi Coco,
    Sorry voor de late reactie. Volgende week donderdag komt ons het beste uit.
    Groeten Jan en Melle

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.