Hoe ziet een ideale Tiny House wijk voor starters er uit?

• Beste TU Delft,

Wij zijn Minke de Boer, Gijs Dekker, Darius de Kok en Marith van Oostrom van het Da Vinci College Kagerstraat in Leiden en we zitten in 6VWO. Wij zijn opzoek naar een expert begeleider voor onze Meesterproef en zouden daarbij graag begeleiding krijgen vanuit de TU Delft.

Onze opdrachtgever is de architect Bob de Jong van Garantienet. Als opdracht willen wij uiteindelijk een Tiny House ontwerpen. Wij hebben hiervoor de volgende hoofdvraag:
    “Hoe ziet een ideale Tiny House wijk voor starters er uit?”

En de, tot nu toe, gekozen deelvragen zijn:

• Waarom een Tiny house?
    • Wat is een “starter”?
    • Aan welke eisen moet een Tiny House voor starters voldoen?
    • Aan welke eisen moet een Tiny House wijk voldoen?
    • Hoe ziet een Tiny House voor starters er uit?
    • Hoe ziet een Tiny House wijk er uit?

Het plan is om een Tiny House voor starters te ontwerpen en dat verder uit te breiden tot een woongemeenschap. Op dit moment zijn we aan het oriënteren door de volgende vragen te beantwoorden:

• Wie willen er in een Tiny House wonen?
    • Waarom willen mensen in een Tiny House wonen?
    • Waar zijn er Tiny Houses?
    • Wat zijn Tiny Houses?

Wij denken dat we expertise nodig hebben van iemand die zich bezighoudt met architectuur en structurele krachten en geloven dat een student bouwkunde daar het beste bij past.

Wij hopen dat we u voldoende informatie hebben gegeven en kijken uit naar een voorspoedig samenwerking. Wij hopen snel van u terug te horen!

Met vriendelijke groeten,

Marith van Oostrom, namens:
    Minke de Boer;
    Gijs Dekker;
    Darius de Kok

• PWS TU Delft Team

Beste Minke, Gijs en Darius,

Mijn naam is Stijn, masterstudent Civiele Techniek in de richting Waterbouwkunde en zou graag jullie expert willen zijn voor jullie meesterproef.
    Gaaf dat jullie het niet alleen een Tiny House gaan ontwerpen, maar ook gaan kijken naar de vorm en grootte van de wijk en de duurzame energiesystemen die je eraan kan verbinden.
    Wij hebben geen student Bouwkunde in ons team, maar ik kan jullie op structureel vlak zeker vooruit helpen.
    Mijn expertise in architectuur is voldoende maar niet meer dan dat, we komen er samen vast uit.
    Vanwege Covid zouden we de eerste kennismaking via videobellen kunnen doen. Vinden jullie dat prima?

Met vriendelijke groet,
    Stijn Smits

• Hoi Stijn,

Ik wil ten eerste mijn excuses aanbieden voor het feit dat ik niet heb gereageerd. Ik had eerlijk gezegd niet meer op het forum gekeken door de examenweek, ik ga mijn best doen om hier beter op te letten. Ondertussen is Minke uit ons team gestapt dus wij (Gijs, Darius en Marith) zijn nu een team. Voor ons is het prima om een keer te videobellen. Wanneer zou dat kunnen?

• PWS TU Delft Team

@Marith
    Hoi Marith,

Dat maakt niet zoveel uit hoor.
    Hebben jullie ergens tijd dinsdagmiddag 10 november vanaf 13:30?

Groetjes Stijn

• Hoi Stijn,

Dat gaat helaas niet lukken voor ons, zou het eventueel woensdag 14:30 kunnen?

• PWS TU Delft Team

@Marith
    Ja hoor, prima!
    Ik stuur je een Teams-uitnodiging naar de mail waarop je je account hebt aangemaakt.
    Als jullie nog twijfelen over bepaalde keuzes of vragen hebben, zou je deze dan wellicht van tevoren kunnen stellen via de mail?
    Wellicht ook al wat je tot nu toe hebt meesturen (ik ga niet alles doorlezen maar vanuit de vragen scannen wat relevant is).

Groetjes Stijn

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.