Ontwerp een klein opsporingssysteem

• Beste heer/mevrouw

Wij zijn Koen Anders, Joran Groeneweg en Robin Moolenaar van het Antoniuscollege Gouda. Wij zijn momenteel bezig met onze meesterproef van het technasium.

Opdracht: Ontwerp een klein opsporingssysteem voor Heijm B.V., die weggemoffeld kan worden in een schilderij(lijst), schoen, kledingstuk, etc
    Deelvragen:

• Welke energiebron blijft vijf jaar lang betrouwbaar en is in staat elke dag één of twee keer energie te leveren?
    • Welke frequentie kan worden gebruikt om een standaard jemmer te omzeilen en waar toch de locatie van het apparaat mee afgelezen kan worden?
    • Hoe houden we het volledige product zo klein mogelijk? (met nadruk op hoogte)

Wij zoeken iemand die verstand heeft van de technologie die benodigd is voor het opsporingssysteem, dus met betrekking tot gps-signalen en dergelijke. Wij kijken uit naar uw antwoord.

Met vriendelijke groet,
    Koen Anders, Joran Groeneweg, Robin Moolenaar

• PWS TU Delft admin

Hey Koen, Joran en Robin,

Ik ben Jip! Student Data Science and Technology aan de TU Delft. Eigenlijk is dat gewoon een chique term voor informatica. Ik kijk ernaar uit om jullie te begeleiden met dit project. Ik zal niet altijd even veel ervaring hebben met de fysieke aspecten van het opsporingssysteem maar als het op software aankomt, ben ik je man.

Het lijkt erop dat jullie al goed bezig zijn, maar ik moet zeggen dat mij de probleemstelling nog niet helemaal duidelijk is. Voor wie en waarvoor precies maken jullie dit product?

Groetjes,
    Jip

• Beste Jip,

Het project wordt uitgevoerd voor dhr Tom Heijm, directeur van recherchebureau Heijm. Met zijn bedrijf verkoopt hij terugvindsystemen om bezit te beveiligen. Terugvindsystemen zijn kleine apparaatjes die elke dag één of meer signalen sturen, om zo de locatie ervan te bepalen.
    Het probleem van de opdrachtgever is dat deze terugvindsystemen slechts worden geproduceerd door enkele bedrijven, met als duidelijke marktleider Viloc van KPN. Het systeem van Viloc is alleen nauwkeurig te lokaliseren met behulp van een machine. Heijm beschikt niet over zo'n machine, wat praktisch onhandig is.
    Daarnaast is het systeem van Viloc vrij groot, met name in de hoogte. Dat maakt het moeilijk te verstoppen in bijvoorbeeld een schilderijlijst.

Een paar zaken zijn belangrijk uit te wijzen. Heijm wilt niet een groot concurrerend terugvindsysteem op de markt brengen; de reden dat hij opdracht heeft gegeven tot het uitvoeren van dit project is puur uit praktisch opzicht.
    Ten tweede zijn we ten stricte verboden contact op te nemen met Viloc of andere bedrijven. Dat zou ervoor zorgen dat Viloc hem geen terugvindsystemen meer verstrekt.

Vriendelijke groeten,
    Koen Anders, Joran Groeneweg en Robin Moolenaar

P.S. Onze excuses voor de late reactie. Het project werd tijdelijk onderbroken door de herfstvakantie en een toetsweek.

• PWS TU Delft admin

Ha mannen,

Geen zorgen over de late reactie. Okay het klinkt wel als een cool project. Het enige wat mij lastig gaat lijken is het contact met een breder netwerk dan je eigen. Dit is iets waar ik niet heel veel ervaring mee heb maar uiteindelijk is het terug vind systeem niet heel ingewikkeld kwa structuur. Lijkt het jullie leuk om een keer een online afspraak te maken om de eerste stappen door te lopen? Een soort feedback sessie op jullie plan van aanpak bieden?

Als er ondertussen vragen zijn zijn die altijd welkom.

Groetjes,
    Jip

• Beste Jip,

Een online afspraak voor de eerste stappen en de feedback van ons Plan van Aanpak (PvA) lijkt ons een goed plan! Wij hebben bij dit bericht ons PvA toegevoegd. Wij zijn onderhand al begonnen met het vooronderzoek.

Vriendelijke groeten,
    [0_1605084483032_PVA.docx](Uploaden van 100%)
    https://stichtingcarmelcollege-my.sharepoint.com/:w:/r/personal/d_devoogd_carmelcollegegouda_nl/Documents/O%26O/2020-2021/6V OO/G2 Joran Koen Robin/Belangrijke bestanden/PVA.docx?d=w778bed0b164746d4aae503ac5819f310&csf=1&web=1&e=b1w6fO

• PWS TU Delft admin

Ha @terugvindsysteem

Het versturen van het PvA op deze manier is blijkbaar niet gelukt. Als jullie hem naar onze e-mail: info@scholierenlab.nl willen sturen ontvang ik hem wel. Wat voor dagen komen jullie het beste uit om af te spreken?

Groetjes,
    Jip

• Hallo Jip,

Wij zouden op donderdag om 14.10u kunnen afspreken. Komt dit voor u ook uit? Ook zullen wij ons PvA versturen naar het mailadres.

Vriendelijke groeten,

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.