Hyperloop

• Een vriend en ik moeten dit jaar voor ons eindexamen van HAVO een PWS (profiel werkstuk) schrijven.
    Nou hebben wij met overleg van onze docent gekozen voor het onderwerp de Hyperloop, met onze hoofdvraag hoe een hyperloop nou exact werkt.
    Wij willen ook graag als doeleinde een klein werkend model van een hyperloop gaan ontwerpen en hopelijk ook maken.

Daarom is onze vraag ook, of mijn vriend en ik misschien een keer langs zouden mogen komen op de werkplaats waar ze aan de hyperloop werken, dat wij een beetje rond kunnen kijken, foto’s maken, een aantal vragen kunnen stellen en te kunnen zien hoever jullie met alles zijn.

Dus zou dit mogelijk zijn om dit te kunnen doen?

ik heb al contact opgenomen met Delft Hyperloop en Hardt maar stuurde me door naar jullie.

dus kunnen jullie iets voor ons betekenen?

met vriendelijk groetjes

Fabian en Xaeviean.

• Beste Fabian en Xaeviean,

Ik help jullie heel graag met al je vragen en ook als jullie experimenten hebben doe ik er graag alles aan deze hier op de TU Delft uit te kunnen voeren met jullie. Helaas kan ik jullie niet meenemen naar de Hyperloop werkplaats zonder hun toestemming. Als zij jullie naar mij doorgestuurd hebben, moeten we misschien eens kijken naar wat ik voor jullie kan betekenen zonder hun hulp. Wat zijn op dit moment de vragen die jullie hebben? Dan kan ik nog eens contact met ze opnemen als we wat verder zijn

Groetjes Coco

• Beste Coco,

Ten eerste super erg bedankt voor jouw reactie, je bent de eerste die ons echt helpt, bedankt daarvoor.
    Wij begrijpen dat je ons niet zomaar mee kan nemen naar de werkplaats van de hyperloop, al is dat natuurlijk wel nog iets dat we graag zouden willen en mooi zou staan op ons PWS.
    Het lijkt ons tevens ook erg leuk om experimenten te doen, dit zal dan vooral gaan om hoe we iets vacuüm kunnen krijgen en dat ook kunnen meten, magnetische rails en hoe wel een karretje snel op gang kunnen krijgen.
    Verder hebben nog heel algemene vragen aangezien we pas net begonnen zijn met informatie opzoeken. Bijvoorbeeld hoe de werking is van magnetische rails en hoe de overgang gaat naar de luchtdruk rails waardoor die gaat zweven. En hoe we het beste het karretje en de loop zelf kunnen ontwerpen en ontwikkelen. Dit zijn een beetje de uitgebreide vragen.
    Hopelijk is dit een beetje genoeg informatie om ons te kunnen helpen.

PS- voor snellere reactie kun je me het beste mailen op fjbaauw@gmail.com daar kunnen we dan nog verder contact leggen.

Met vriendelijk groet
    Fabian (& Xaeviean)

• Hoi Fabian,

Dat lijken me goede vragen. Ik zal het hyperloop team contacten of zij eventueel een rondleiding kunnen geven. Ook zal ik kijken of er mogelijkheden zijn om de experimenten die je beschrijft uit te voeren, alleen kan dit op het Science Center waar wij PWS leerlingen helpen niet denk ik, omdat we gaan vacuum pompen hebben. Ik ga het even voor je uitzoeken.
    De vragen die jullie nu hebben zijn goede onderzoeksvragen en aangezien je zegt dat jullie pas net begonnen zijn met informatie opzoeken, lijkt het me dat jullie erg goed bezig zijn. Mochten jullie binnen de onderzoeksvragen nog specifiekere vragen hebben waar jullie geen antwoord op kunnen vinden, kunnen jullie dit altijd hier vragen dan reageer ik snel.

Veel succes!

• hoi Coco

alvast heel erg bedankt dat je voor ons aan de slag wilt. wij zullen vast en zeker nog meerdere vragen gaan krijgen en die zullen wij naar je doorsturen. dan hoop ik dat het gaat lukken met het onderzoeken van alles en dat hier en daar wat geregeld kan worden.
    alvast bedankt

Fabian

• Hoi! 5 november vindt er een hyperloop masterclass plaats op de TU Delft waar ik zelf ook aanwezig zal zijn! Hier kan je je binnenkort voor inschrijven via scholierenlab@tudelft.nl.
    Tot dan!

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.