Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login
    1. Home
    2. IsabellaTeeuwen
    I
    • Profiel
    • Volgend 0
    • Volgers 0
    • Onderwerpen 0
    • Berichten 9
    • Beste 1
    • Controversial 0
    • Groepen 0

IsabellaTeeuwen

@IsabellaTeeuwen

1
    Reputatie
    2
    Bekeken
    9
    Volgers
    0
    Volgend
    Geregistreerd Laatste keer online gezien

IsabellaTeeuwen Ontvolgen Volgen

Beste berichten geplaast door IsabellaTeeuwen

• RE: PWS Bacteriën in Beton

@Wieger-0

Beste Wieger en Hugo,

Wat leuk dat jullie je profielwerkstuk doen over duurzame bouwmethodes en dat jullie daarbij terecht zijn gekomen bij biobeton! Dit onderwerp sluit goed aan bij onderzoek dat aan de TU Delft wordt gedaan naar zelfherstellend beton.
      Ik ga kijken of ik jullie in contact kan brengen met iemand die hierbij betrokken is, zodat jullie meer inhoudelijke vragen kunnen stellen en misschien tips krijgen over hoe je hier een onderzoek rond kunt opzetten.
      Laat gerust weten of jullie al specifieke vragen hebben die ik alvast kan doorgeven, dan kan ik daar rekening mee houden bij het zoeken van de juiste contactpersoon.
      Met vriendelijke groet,
      Isabella

geplaatst in Bacteriën & virussen
      I
      IsabellaTeeuwen

Meest recente berichten door IsabellaTeeuwen

• RE: Aanbouw voor een restaurant

Beste Michelle,

Hoe gaat het met jullie project? Ik zie dat door de zomervakantie dit gesprek wat stil is gevallen, maar ik hoor graag of jullie nog vragen hebben of extra hulp kunnen gebruiken bij de fundering of andere onderdelen van jullie ontwerp!

Met vriendelijke groet,
      Isabella Teeuwen

geplaatst in Gebouwen & bruggen
      I
      IsabellaTeeuwen
    • RE: PWS: “De invloed van gebouwhoogte en ontwerp op stabiliteit en schade tijdens aardbevingen”

@GuusvanPelt

Beste Guus,
      Bedankt voor je bericht en wat goed om te horen dat jullie profielwerkstuk is afgerond! Het is zeker mogelijk om hiervoor gebruik te maken van de trilplaat bij ons op de universiteit. Zodra jullie weten wanneer jullie presentatie is, kunnen we samen een geschikt moment plannen om de modellen op de trilplaat te testen.
      Stuur gerust een berichtje zodra jullie zover zijn, dan kijken we samen naar de planning. Mochten jullie in de tussentijd nog vragen hebben, laat het vooral weten.
      Met vriendelijke groet,
      Isabella Teeuwen

I
      IsabellaTeeuwen
    • RE: PWS: Aardbevingbestendig bouwen

Hoi Simon,

Helemaal goed, na de herfstvakantie kan natuurlijk ook! Je kunt tegen die tijd weer contact opnemen om een geschikt moment af te spreken. Als je nu al een datum wilt inplannen, kan dat ook, dan staat het alvast vast in de agenda.
      Wat betreft je vraag: het hangt een beetje af van hoe ver je tegen die tijd bent met je PWS. Stel dat je al verschillende modellen in gedachten hebt, dan kan het handig zijn om die thuis te maken en mee te nemen. Houd er wel rekening mee dat de modellen binnen bepaalde afmetingen moeten passen om goed op de trilplaat te kunnen testen. Als je besluit de modellen vooraf te maken, kan ik je die afmetingen van tevoren doorsturen.

Met vriendelijke groet,
      Isabella

I
      IsabellaTeeuwen
    • RE: PWS Bacteriën in Beton

@Wieger-0

Beste Wieger en Hugo,

Wat leuk dat jullie je profielwerkstuk doen over duurzame bouwmethodes en dat jullie daarbij terecht zijn gekomen bij biobeton! Dit onderwerp sluit goed aan bij onderzoek dat aan de TU Delft wordt gedaan naar zelfherstellend beton.
      Ik ga kijken of ik jullie in contact kan brengen met iemand die hierbij betrokken is, zodat jullie meer inhoudelijke vragen kunnen stellen en misschien tips krijgen over hoe je hier een onderzoek rond kunt opzetten.
      Laat gerust weten of jullie al specifieke vragen hebben die ik alvast kan doorgeven, dan kan ik daar rekening mee houden bij het zoeken van de juiste contactpersoon.
      Met vriendelijke groet,
      Isabella

geplaatst in Bacteriën & virussen
      I
      IsabellaTeeuwen
    • RE: Zelfherstellend beton

Beste Anouk,

Wat leuk dat je je profielwerkstuk doet over zelfherstellend beton! Je onderzoeksvraag sluit goed aan bij lopend onderzoek hier aan de TU Delft. Er wordt namelijk bij de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen (CiTG) in het Microlab al langere tijd gewerkt aan het verbeteren van het zelfherstellend vermogen van beton met behulp van calciumcarbonaat-producerende bacteriën. Daarbij wordt onder andere gekeken naar de invloed van omgevingsfactoren zoals de pH-waarde en temperatuur.
      Ik ga kijken of ik je in contact kan brengen met iemand die aan dit onderzoek meewerkt, zodat je je vragen inhoudelijk kunt stellen en misschien ook tips krijgt voor het opzetten van een experiment.
      Laat gerust weten of je nog specifieke vragen hebt die ik alvast kan doorgeven, dan kan ik daar rekening mee houden bij het zoeken van de juiste contactpersoon.

Met vriendelijke groet,
      Isabella Teeuwen

geplaatst in Scheikunde overig
      I
      IsabellaTeeuwen
    • RE: PWS Natuurkundige krachten op houtbouw in Nederland

Hoi Jelte,

Excuses voor de late reactie, je bericht is door de zomervakantie waarschijnlijk even over het hoofd gezien. Fijn dat je je hoofd- en deelvragen zo duidelijk hebt opgeschreven, dat ziet er goed uit!
      Ben je nog steeds met dit onderwerp bezig? En heb je nog hulp nodig met je vragen of het vinden van literatuur/praktische voorbeelden of vragen over de natuurkundige krachten? Laat het gerust weten, dan denk ik graag met je mee.

Groetjes,
      Isabella

I
      IsabellaTeeuwen
    • RE: PWS: Tsunami bestendig gebouw

@Jan-Wegma

Hallo,

Wat een interessant onderwerp voor jullie PWS! Om jullie zo goed mogelijk te helpen ben ik benieuwd: hoe ver zijn jullie al met jullie onderzoek en hebben jullie al bepaalde ideeën of ontwerpen voor jullie proefjes uitgewerkt?

De workshop Aardbevingsbestendig Bouwen die wij aanbieden kan sowieso interessant voor jullie zijn, omdat daar wordt gewerkt met schaalmodellen en constructies. Voor het testen met golven hebben wij hier niet direct faciliteiten. Als jullie wat meer kunnen vertellen over wat jullie precies willen testen, dan kijk ik graag mee welke opties er zijn.

Met vriendelijke groet,
      Isabella

I
      IsabellaTeeuwen
    • RE: PWS aardbevingsbestendig bouwen trilplaat

@fel102

Hallo Emily en Feline,

Wat fijn om te horen dat jullie de workshop nuttig vonden! Jullie kunnen zeker nog gebruikmaken van de trilplaat om jullie gebouwtjes te testen. Laten we daarvoor een moment afspreken dat goed uitkomt.

Kunnen jullie aangeven welke weken of dagen voor jullie het beste zouden zijn? Dan kijk ik wat mogelijk is in de planning hier bij de TU.

Met vriendelijke groet,
      Isabella

I
      IsabellaTeeuwen
    • RE: PWS: Aardbevingbestendig bouwen

Hallo Simon,

Wat leuk dat je je PWS doet over aardbevingsbestendig bouwen! Je kunt zeker gebruikmaken van de trilplaat bij ons op de TU Delft. We zijn momenteel bezig met het inplannen van workshops waarin je eerst een korte uitleg krijgt over aardbevingen en constructies, en daarna zelf een model kunt bouwen en testen op de trilplaat.

Daarnaast is het ook mogelijk om gewoon een keer langs te komen om de trilplaat te bekijken, zodat je alvast een idee krijgt van de afmetingen en werking. Ook kun je natuurlijk je eigen gemaakte model meenemen om te testen. Ik ben van plan de workshops begin oktober te organiseren, maar jij gaf aan dat je liever na de herfstvakantie langs zou willen komen. Zou dat voor jou betekenen dat je ook later wilt aansluiten, of wil je misschien toch al eerder deelnemen? Dan kan ik kijken welk moment het beste uitkomt.

Met vriendelijke groet,
      Isabella

I
      IsabellaTeeuwen