Goede avond,
Mijn naam is Danousha Braaf. Ik zit op het Ir. Lelylyceum in 5 havo en moet samen met mijn partner Sonsyrea Sterk een PWS (profielwerkstuk) opstellen. Wij hebben als onderwerp “voortplanting in de ruimte” gekozen omdat dat ons heel interessant leek. Onze gekozen opdrachtgever is NASA die ons de opdracht heeft gegeven om te onderzoeken hoe wij voortplanting in de ruimte mogelijk kunnen maken. Wij hebben een groot deel van ons PWS er al over geschreven. Helaas hebben wij over het hoofd gezien dat we tenminste met 1 externe partij contact moeten hebben gehad en dat moeten verwerken in ons PWS. Het theoretisch kader is al af (behalve de samenvatting). wij werken nu aan het product dat wij gaan leveren. Dit doen wij in de vorm van een advies. De deadline van ons PWS is 27 januari 2022. Uit onderzoek dat wij hebben gedaan blijkt dat er al een ruimtehotel bedacht is die in 2027 de lucht in zou moeten gaan. Het biedt alle mogelijkheden om je te kunnen voortplanten in de ruimte en alle mogelijkheden om zwanger te zijn in het ruimte hotel. Wij hebben dit ruimtehotel genaamd "Voyager Station" als definitieve optie gekozen om verder onderzoek voor voorplanting in de ruimte op te doen. Het bedrijf "Orbital Assembly Corporation" dat dit ruimtehotel heeft bedacht is al van plan een paar van de modules in het ruimtehotel te verkopen aan NASA om verder ruimteonderzoek uit te voeren. Dit lijkt ons de ideale kans om het onderzoek voortplanting in de ruimte uit te voeren. Toch blijven er een paar vragen boven ons hoofd hangen. Met deze vragen zouden wij graag een zeer geleerd en geschikt persoon willen interviewen.
Onze vragen voor het interview:
- Welk materiaal is geschikt voor ons ruimtestation waar mensen in moeten verblijven (flexibel genoeg voor cirkelvorm maar ook straling afstotend)
- Hoe zouden we ervoor kunnen zorgen dat de omwentelingssnelheid niet te hoog is?
- Hoe zouden we de omwentelingssnelheid van het ruimtestation kunnen berekenen?
- Hoe houden we de temperatuur goed genoeg op het ruimtestation?
- Waar is de beste plaats voor het ruimtestation als je rekening houd met de kosmische straling?
Mochten jullie ons willen helpen en heeft U een geschikt persoon om ons goede en duidelijke antwoorden te geven horen wij dat heel graag en snel! Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Danousha Braaf en Sonsyrea Sterk 5HB Ir Lelylyceum