Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login
    1. Home
    2. Wick Goelst
    W
    • Profiel
    • Volgend 0
    • Volgers 3
    • Onderwerpen 2
    • Berichten 293
    • Beste 0
    • Controversial 2
    • Groepen 2

Wick Goelst

@Wick Goelst

PWS TU Delft admin

-2
    Reputatie
    135
    Bekeken
    293
    Volgers
    0
    Volgend
    Geregistreerd Laatste keer online gezien

Wick Goelst Ontvolgen Volgen
    PWS TU Delft Team PWS TU Delft admin

Beste berichten geplaast door Wick Goelst

• RE: Aanvraag gebruik windtunnel voor profielwerkstuk over het grondeffect

Hey @lucasNalec ,
      18 oktober is de volgende workshop gepland. jullie kunnen je daarvoor inschrijven via dit forum bij workshops!

Mvg,
      Wick Goelst

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst
    • RE: Windtunnel gebruiken PWS

@ryanl24

Jullie kunnen morgen ochtend om 11 uur langs komen met jullie geprinte vleugelprofielen, zelfde locatie als waar jullie met Splinther hebben afgesproken.

Zorg dat jullie wel al het de M3 bout erin hebben vastgelijmd.

Groeten,
      Wick

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst

Meest recente berichten door Wick Goelst

• RE: Windtunnel

Hoi @Nataliakondra-09 ,

Laten we dan om 13:30 afspreken jullie kunnen aansluiten via deze zoom link;

Wick Goelst heeft u uitgenodigd voor een geplande Zoom-vergadering.

Onderwerp: Zoom-vergadering van Wick Goelst
      Tijd: 18 feb 2026 01:30 p.m. Amsterdam, Berlijn, Rome, Stockholm, Wenen
      Deelnemen aan Zoom-vergadering
      https://tudelft.zoom.us/j/96623768116?pwd=a0i7JiQJUwMsbzj5QbODXXc9NmdzuA.1

Vergadering-ID: 966 2376 8116
      Wachtwoord: 365047

Mobiel met één tik
      +13092053325,,96623768116# Verenigde Staten
      +13126266799,,96623768116# Verenigde Staten (Chicago)

Deelnemen met SIP
      • 96623768116@zoomcrc.com
      Wachtwoord: 365047

Instructies voor deelname
      https://tudelft.zoom.us/meetings/96623768116/invitations?signature=1T9PlLnQYafnYcWWEq0P3y5M4aqIMpFVT0AlyOrpHlA

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst
    • RE: PWS windmolens externe factoren

Hoi Arnoud,

Ik zou komende woensdag 18 Februari s'ochtends om 11:45 wel een video gesprek kunnen doen. Zouden jullie dan ook kunnen?
      @arnoudbraam

Mvg,
      Wick Goelst

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst
    • RE: PWS practicum uitvoeren op TU

Hoi @PepijnvdVelde ,

Leuk onderwerp, ik zie zeker mogelijkheid voor je om de kleine windtunnell bij ons (Science centre) te gerbuiken. Hiervoor zou je dan modellen moeten 3D printen op schaal en deze komen testen op de TU Delft. Weet je al welke flaps je zou willen testen (soort flaps) en wanneer je met je praktisch deel gaat beginnen?

Groetjes,
      Wick
      PWS TU Delft

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst
    • RE: Windtunnel

Hoi @Nataliakondra-09,

Leuk onderwerp om te onderzoeken, ik zou wel nog even willen praten over de hoofdvraag. Veelal kan je ervan uit gaan dat toestellen al geoptimaliseerd zijn voor luchtweerstand, maar wel zal je zien dat ze ook tijdens de vlucht een afweging moeten maken tussen luchtweerstand en lift.
      Jullie kunnen hier op locatie gebruik maken van de windtunnel en ook 2 geprinte modellen testen. Hiervoor zou ik aanraden om kort een video gesprek te houden!
      Kunnen jullie volgende week woensdag 18 Feb om 11:00?

Groeten,
      Wick

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst
    • RE: Aerodynamica experiment

Hoi @rici ,

Ik heb een aantal vragen over jullie experiment set up. Jullie willen vormpjes door suiker-water laten vallen (laten zinken in limonade?). Indien dit zo is meet je dus geen luchtweerstand (medium die afremt is vloeistof). Ook gaat het lastig zijn om tot goede resultaten te komen als je niet precies kan timen hoelang een blokje valt als je niet een hele lange proefopstelling hebt.

De vormpjes zouden een vast gewicht moeten hebben aangezien je vooralsnog rekent op zwaartekracht die het blokje naar beneden doet gaan. Het oppervlakte rondom zal niet het zelfde blijven ook niet als je het zelfde materiaal gebruikt en zelfde gewicht. Dit kan je constant houden maar belangrijk is dat een frontaal oppervlakte zal verschillen. Verder zou je eens moeten opzoeken hoe je een luchtweerstand coefficient berekent en meet via youtube dat zal een beter beeld schetsen.

Mvg,
      Wick
      PWS TU Delft

geplaatst in Natuurkunde
      W
      Wick Goelst
    • RE: Verzoek om korte online feedback op ons profielwerkstuk

Hoi @Noureldin

Ik zou komende maandag 9 feb om 11:30 wel een gesprek met jullie kunnen inplannen, geef graag aan of dat voor jullie mogelijk is??

Groeten,
      Wick Goelst

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst
    • RE: Windtunnel science Centre voor pws windmolens

@Emanuel ,

De voorgestelde datums kan ik helaas niet. Bij uitzondering zou ik eventueel 26 Januari om 16:30 jullie nog kunnen ontvangen.

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst
    • RE: Aerodynamica

Hoi @Sil-0,
      jammer maar begrijpelijk. Komende maandag, 19 januari, ben ik vanaf 15:30 op het Science Centre en zouden jullie langs kunnen komen om de windtunnel te testen. Als jullie langs willen komen moet je even je inschrijven via het forum onder kopje workshops, vleugelprofielen. Na het gesprek van vorige keer heb ik wel begrepen dat jullie alleen komen voor de test niet voor een algemene theorie presentatie toch?

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst
    • RE: Oblique wing PWS

Nee helaas, het wordt 19 Januari om 15:30 @rostislav

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst
    • RE: Windtunnel science Centre voor pws windmolens

Hoi @Emanuel

Ik moet helaas melden dat het niet meer mogelijk is om deze week langs te komen voor de windtunnel proef. De eerst volgende datum die ik kan voorstellen in 19 Januari in de namiddag om 15:30. Sorry hiervoor maar het kan momenteel niet anders.

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst