Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login
    1. Home
    2. Wick Goelst
    W
    • Profiel
    • Volgend 0
    • Volgers 3
    • Onderwerpen 2
    • Berichten 271
    • Beste 0
    • Controversial 1
    • Groepen 2

Wick Goelst

@Wick Goelst

PWS TU Delft admin

-1
    Reputatie
    129
    Bekeken
    271
    Volgers
    0
    Volgend
    Geregistreerd Laatste keer online gezien

Wick Goelst Ontvolgen Volgen
    PWS TU Delft Team PWS TU Delft admin

Beste berichten geplaast door Wick Goelst

• RE: Aanvraag gebruik windtunnel voor profielwerkstuk over het grondeffect

Hey @lucasNalec ,
      18 oktober is de volgende workshop gepland. jullie kunnen je daarvoor inschrijven via dit forum bij workshops!

Mvg,
      Wick Goelst

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst

Meest recente berichten door Wick Goelst

• RE: Actieve aerodynamica bij raceauto's

@Thijmen-2
      https://tudelft.zoom.us/j/97959061747?pwd=aef0u26qE3Glngetloe5UzCePXpHkI.1

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst
    • RE: Interview autorotatie

Hey @JY ,

Ik zou eventueel wel met jullie een video call in kunnen plannen. Zijn jullie druk komende woensdag om 13:45?

Wick Goelst heeft u uitgenodigd voor een geplande Zoom-vergadering.
      Deelnemen aan Zoom-vergadering
      https://tudelft.zoom.us/j/92152322261?pwd=BPQKYKfJ6BTRRPtcV8wjlfn0XBZEim.1

Groeten,
      Wick
      PWS TU Delft

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst
    • RE: vliegtuigvleugel testen in windtunnel PWS

Hoi @olivierinnemee,

Mooi, dan zie ik jullie 9 Dec s'ochtends om 09:00

Groeten,
      Wick

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst
    • RE: PWS windtunnel gebruiken

@LucasNLorenzo

Check je mail voor de instructies!

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst
    • RE: vragen aerodynamica straaljager

Hoi @Luuk-Boudewijn,

Ik zal jullie een stukje verder helpen met de vragen alleen zal ik ze zelf niet compleet beantwoorden.

1. Straaljagers zijn erg complex en moeten aerodynamisch uiterst ontwikkeld zijn. Belangrijk is dat ze een hoge snelheid kunnen behalen en ze inderdaad heel wendbaar zijn. Voor een hoge snelheid is het belangrijk dat de vleugel niet overtrokken wordt, op hoge snelheden richting de snelheid van geluid kan een vliegtuig veel turbulente stroming verwachten en hiervoor moeten de vleugels aangepast worden om supersonic te kunnen vliegen. Voor wendbaarheid moet je kijken naar de dynamische onderdelen op de straaljager. Dit zijn oppervlaktes zoals ailerons die het vleugel profiel kunnen veranderen en veel krachten moeten kunnen weestaan.

2. De straaljagers zijn natuurlijk heel gestroomlijnd om de luchtweerstand te minimaliseren terwijl ze wel stabiliteit willen hebben.

3. Het materiaal dat wordt gebruikt in straaljagers is extreem sterk en ook licht. Hoe meer materiaal ze zouden gebruiken hoe sterker de constructie wordt, maar wel ten koste van het gewicht. Vaak is de limiterende factor de bestuurders niet het vliegtuig.

4. Dit zou je op kunnen zoeken via de FAA guidelines.

5. Dit klopt, dit betekend dat het centre of gravity punt achter het center of momentum ligt waardoor je instabiel reageert of afwijkingen of sturingen. Dit is belangrijk zodat een vliegtuig meer wendbaar is en niet zelf in een stabiele houding wil blijven (wat je wendingen tegenwerkt).

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst
    • RE: Profielwerkstuk ideeen

Hoi @Ayperi-Senay ,

Vervelend dat je stress hebt, het is erg belangrijk dat je wel een goede hoofdvraag opstelt. Bij de keuze is het vooral belangrijk dat je een vraag stelt die je kan gaan verdelen in je deelvragen. Vaak is de volgorde dat je in deelvraag 1 vooral achtergrond kennis of theorie uitzoekt. Deelvraag 2 duik je iets dieper op je onderwerp in en kan je eventueel al formules en natuurkunde wetten gebruiken. Deelvraag 3 moet je proberen je hoofdvraag goed te beantwoorden, en dan in deelvraag 4 kan je kijken of je nog zelf de kennis die je hebt opgedaan kan toepassen op een innovatief idee bijvoorbeeld.
      Een hoofdvraag zou kunnen zijn: "Hoe worden brandblusvliegtuigen ingezet bij spreidende bosbranden" of "Wat voor een brandblus vliegtuigen heb je nodig om de grote toename in bosbranden toch te kunnen bestrijden".
      Dit verdeel je dan onder in:

1. Wat voor een brandblus vliegtuigen heb je en hoe werken ze?
      2. Welke ontwikkelingen heb je in bosbranden bestrijding met hulp van vliegtuigen?
      3. Hoe zou je het beste een bepaalde vuurhaard kunnen bestrijden met een blusvliegtuig?
      4. Welke ontwikkelingen in technologie kunnen we verwachten?
      geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst
    • RE: Windtunnel gebruiken PWS

hoi @ryanl24 ,

Hebben jullie de modellen volgens de handleiding die ik heb meegegeven gemaakt? Zo ja Ik zal even kijken wanneer jullie langs kunnen komen voor het printen, mijn collega Splinther kan jullie hier wel verder mee helpen. Als het allemaal lukt voor 9 December zou dat perfect zijn dan kunnen jullie die ochtend langs komen om te testen.

Groeten,
      Wick

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst
    • RE: Aerodynamica

Hoi @Sil-0 ,

Ik zou met jullie wel een online gesprek kunnen inplannen voor het interview. Ik ben benieuwd naar jullie 3D geprinte windtunnel, dit hoor je niet vaak (vanwege de schaal waarop je dan werkt). Ik ben zelf een master student Aerospace Engineering!
      Zouden jullie volgende week woensdag om 10:00 kunnen videobellen?

Groeten,
      WIck

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst
    • RE: PWS windtunnel gebruiken

Hoi @LucasNLorenzo ,

Jullie zouden zeker langs kunnen komen alleen zijn jullie nu wel heel laat met deze vraag om nog 3 keer langs te kunnen komen.
      Ik zou eventueel volgende week woensdag om 10:00 jullie kunnen ontvangen in Delft. Als jullie eigen geprinte profielen mee willen nemen kan ik jullie een handleiding via de mail toesturen met de details. Misschien dat we eventueel de week erna 9 December nog de aangepasten modellen kunnen testen.
      Stuur mij even een persoonlijk bericht met jullie mail!

Groeten,
      Wick

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst
    • RE: Actieve aerodynamica bij raceauto's

Hoi @Thijmen-2 ,

Leuk onderwerp, goed om te horen dat jullie al aan de slag zijn gegaan. Ik ben erg benieuwd naar jullie zelf gebouwde windtunnel en de modellen waarmee jullie testen. Ik kan jullie denk ik wel verder helpen dus laten we een video gesprek inplannen volgende week!

Wat betreft de berekeningen voor de downforce ou je eigenlijk accurate metingen moeten uitvoeren of het door een softwareprogramma halen om achter de weerstands coëfficiënt en de downforce coëfficiënt te komen. Ik weet niet of jullie windtunnel een kracht sensor heeft maar anders zouden we het even in het video gesprek kunnen bespreken.

Kunnen jullie komende week woensdag 3 Dec om 11:00?
      Anders zouden we ook maandag ochtend 1 Dec om 09:00 kunnen afspreken.

Groeten,
      Wick

geplaatst in Raketten
      W
      Wick Goelst