Beste Studenten Delft,
Mijn partner en ik willen onderzoeken of er bij een hyperloop nog winst gemaakt kan worden op het verlagen van de weerstand, om zo een hogere eindsnelheid te halen. Is de informatie over de sterkte van het vacuüm dat het delfthyperloop team wil gebruiken openbaar of zou hij openbaar gemaakt mogen worden?
Groetjes Joep
Meest recente berichten door GoossenJoep
-
sterkte van het vacuüm van de delft hyperloop
-
RE: weerstand van maglev treinen
Tadjiro Velzel
Beste Tadjiro,
Bedankt voor de snelle reactie. De reden dat ik dacht dat zo'n kleine hoeveelheid weerstand relevant was is omdat ons onderwerp niet maglev trein is maar de hypeloop. Maar als ik het dus goed begrijp heeft eds en ems wel weerstand? Weet u toevallig of er een formule is om deze weerstand uit te rekenen, zodat we aan kunnen tonen dat deze weerstand nihil is en dus nog steeds irrelevant tegen over de luchtweerstand in een bijna vacuüm?
Groetjes Joep -
weerstand van maglev treinen
Voor ons pws ben ik aan het uitzoeken of magnetic levitation weerstand heeft. Ik heb geen bronnen kunnen vinden die zeiden van wel, maar ik vroeg me af of het misschien een bijna verwaarloosbare hoeveelheid of echt helemaal niks?
Groetjes Michael en Joep. -
RE: betrouwbare informatie over electromagnetic levitation
Tadjiro Velzel Beste Tadjiro,
Heel erg bedankt. Ik heb gezien dat het boek open is voor inzage in Den Haag. Ik zal daar een langs gaan. De hulp voor het vinden van het boek zal dus niet nodig zijn.
Groetjes Joep -
RE: verband vacuum en luchtweerstand
Cian Rippen
Beste Cian,
Heel erg bedankt voor de snelle reactie. Jammer om te horen maar heel begrijpelijk. Het probleem was niet dat we niet wisten wat er ging gebeuren, maar dat we iets met een practicum willen doen.
Groetjes Joep -
betrouwbare informatie over electromagnetic levitation
Hallo,
Voor ons pws hebben een vriend en ik gezocht naar een bron over electromagnetic levitation en de formules daar achter. We hebben helaas niks gevonden naast wikipedia. Is er vanuit de uni misschien een hoofdstuk uit een leerboek of iets ander hierover, waar we gebruik van kunnen maken?
Groetjes Joep Goossen -
verband vacuum en luchtweerstand
Hallo,
Een vriend en ik werken aan een pws over hyperloops en willen een practicum doen over het verband tussen de luchtweerstand en de sterke (geen idee of dat het woord er voor is) van het vacuüm. Zou dit misschien getest kunnen worden bij jullie, of het een te ambitieus idee?
Groetjes Joep Goossen