@juliet Hoe is jouw profielwerkstuk uiteindelijk uitgepakt en wat voor experiment hebben jullie uitgevoerd? Op dit moment zit ik in de fase onderwerp kiezen voor mijn PWS en vond het hulphonden idee wel interessant!
Meest recente berichten door JortMans
-
RE: profielwerkstuk dieren
-
Profielwerkstuk biologie ideeën
Op dit moment zit ik in een kick-off week voor mijn profielwerkstuk. Ik en mijn duo zijn nu hard op weg om een onderwerp te bedenken, maar er blijven telkens problemen verschijnen hierbij. Wij hebben besloten biologie als vakgebied te kiezen en de manier van onderzoeken moet proefondervindelijk zijn.
Persoonlijk zou ik het erg leuk vinden als we op een of andere manier dieren zouden kunnen gebruiken in ons onderzoek. Dan doel ik op bijvoorbeeld: op het maken van een ethogram, het doen van veldwerk en op zoek gaan naar dieren, of iets wat er op lijkt. Het is een plus als de probleemstelling een groot maatschappelijk probleem tackeled. Een probleem is dat je snel met de proefdieren wetten te maken krijgt, en hier dus omheen gewerkt moet worden.
Voorlopig idee dat we hadden maar kritiek van docenten kreeg: Het vergelijken van gedrag van vee koeien in gevangenschap en Schotse hooglanders in de duinen, en de verkregen informatie gebruiken om dierenwelzijn in boerderijen met de natuur te vergelijken en te verbeteren.
Als allerlaatste: Ik ben erg geïnteresseerd in apen, alleen denk ik niet dat hier een goed profielwerkstuk om heen te bouwen is. Ik dacht ik zeg het toch nog even.
Alvast bedankt voor alle reacties!
Jort