Dag @Beheshta,
Wat een interessante vraagstukken! Het lijkt mij handig gezien de inhoud om hierover even te videobellen? Lijkt dit jullie wat?
Laat maar weten dan plannen we een moment in!
Max
Dag @Beheshta,
Wat een interessante vraagstukken! Het lijkt mij handig gezien de inhoud om hierover even te videobellen? Lijkt dit jullie wat?
Laat maar weten dan plannen we een moment in!
Max
Hoi @Olivier-Huisers,
Zou je me een mailtje kunnen sturen? Maxpelsma@gmail.com dan kan ik jullie in contact brengen met het Eco Runner Team van de TU- Delft.
Groetjes,
Max
Beste @Daan-3 ,
De trillingen op de simulator lopen van 0 tot 10 hertz zowel als in x en y richting. Je zou een USB mee kunnen nemen dan krijg je CSV- file (Comma seperated values) waar we ter plekken even kunnen kijken of we er een kloppend grafiekje uit kunnen krijgen. Anders zou je voor het meten van de voordelen op de constructie door het plaatsen van de demper ook een app op je telefoon kunnen downloaden die de amplitude en versnelling kan meten. Wel zou je dan de telefoon in alle geteste constructies op dezelfde plek en hoogte moeten plaatsen om meetverschillen te voorkomen. Helpt dit jullie verder?
Groetjes,
Max
Hoi @Olivier-Huisers ,
Op de campus is dit zeker mogelijk! De TU-delft heeft een aantal dreamteams, waaronder eentje waar studenten een jaar werken aan het bouwen van een Hydrogen car https://forzehydrogenracing.com/
Ik zou contact kunnen leggen en vragen of zij een aantal vragen van jullie kunnen beantwoorden? En eventueel kunnen kijken wat er mogelijk is qua(mini) concept waterstof auto.
Laat het even weten!
Max
@Yoanna Helemaal top! Kunnen jullie maandag 15 april om 1 uur? Mocht dit lukken stuur even je mail dan stuur ik de details door van jullie bezoek!
Groetjes,
Max
Beste @Daan-2 ,
Dat kan! Die kan op vele manieren. Massadempers kunnen trillingen in een gebouw dempen. Jullie zouden dus een gebouw kunnen maken en daar een massademper in verwerken. Deze massa demper zou dan idealiter in tegenfase moeten trillen tov de eigenfrequentie van het gebouw om het optimale effect te hebben! Dit is dus 1 manier om een massademper ergens vorm te geven, kijk naar wat er nog meer mogelijk is maar dit is iig een goede optie. Laten we tzt nog even contact houden over jullie bezoek voor de trilplaat.
Groetjes,
Max
Hoi dat kan zeker! Wanneer zouden jullie willen langskomen?
Groetjes,
Max
Beste @Olivier-Huisers,
Ik ga me hier even over inlezen en dan lijkt het me handig om hierover te videobellen? Wat is jullie mail? Dan kunnen we even een datum prikken.
Groetjes,
Max
Voor het bepalen van de dimensies van een cilindrische paal op basis van de horizontale kracht https://www.wikiwand.com/en/Morison_equation
Hier is de formule weergegeven. Als jullie hier niet uitkomen, laat het me weten!
Groetjes,
Max
Hoi @Joyce-0
Lukt het jullie om in deze meeting te komen?