Bedankt Stijn voor je reactie.
Mijn vrienden en ik maken een hyperloop. We zuigen hierom de buis tot 1/1000 bar vacuum.
Van mijn docent moeten we naast een experiment ook theoretisch bewijzen of de buis de externe druk die ontstaat aankan.
Ik zou hierom graag willen weten hoe je de maximale druk kan berekenen die de pijp aan kan.
Alvast bedankt
Meest recente berichten door Stefan Rooze
-
RE: external pressure
-
external pressure
Ik en 2 vrienden zijn bezig met ons PWS.
We willen graag de maximale external pressure van een pijp berekenen maar vinden geen goede formule om dit te doen. We zouden dit namelijk graag willen berekenen voor pvc en acryl.
Weet iemand misschien hiervoor een formule die wij kunnen gebruiken.Alvast bedankt
-
Hyperloop
twee vrienden en ik uit 6 VWO zijn met ons PWS begonnen en hebben besloten om een hyperloop te maken.
We zijn ons nu aan het inlezen op het onderwerp en de mogelijke manieren van aandrijving etc.We zouden het fijn vinden als iemand ons misschien toch kan helpen met dingen waarop we moeten letten of een mogelijke stappen plan die we moeten gaan volgen.
Misschien weet iemand ook met wie we mogelijk in contact kunnen komen voor verdere informatie over het onderwerp.Alvast bedankt
Groet
Stefan, Max en Jeroen